وعده‌های وسوسه‌کننده سعودی و امارات به رام‌الله برای موافقت با عادی سازی

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۲:۴۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۷۸۴۶
وعده‌های وسوسه‌کننده سعودی و امارات به رام‌الله برای موافقت با عادی سازی
یک روزنامه صهیونیستی نوشت، امارات و سعودی برای راضی کردن تشکیلات خودگردان به عدم مخالفت با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو پیشنهادهای وسوسه‌کننده‌ای ارائه کرده‌اند اما رام‌الله آنها را نپذیرفته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، یک روزنامه صهیونیستی نوشت، تشکیلات خودگردان پیشنهادات مالی وسوسه‌کننده امارات و سعودی در مقابل موافقت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد.

بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی «گلوبس»، در ماه‌های اخیر مذاکرات محرمانه میان امارات و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان صورت گرفته که سعودی، بحرین و مصر نیز در آن مشارکت یا در جریان آن قرار داشته‌اند.

در این مذاکرات که با هدف پایان مخالفت رام‌الله با ایجاد روابط با رژیم صهیونیستی صورت گرفته، امارات و سعودی وعده‌هایی درباره توقف روند اعمال حاکمیت رژیم اسرائیل برای اراضی کرانه باختری و ازسرگیری مذاکرات با این رژیم به صورت همزمان ارائه کرده‌اند و پیشنهادهای اقتصادی نیز به رام‌الله ارائه شده است.

روزنامه مذکور به نقل از دیپلمات‌هایی که در این مذاکرات شرکت کرده‌اند، نوشت، به تشکیلات خودگردان سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زیرساخت‌ها، گشایش کانال‌های تجاری مستقیم، فروش نفت و گاز با قیمت‌های بسیار پایین، ایجاد منطقه‌های صنعتی پیشرفته، بکارگیری دهها هزار مهندس و تحصیلکرده فلسطینی در شرکت‌های حاشیه خلیج فارس و غیره پیشنهاد شد.

بر اساس این گزارش، از دیگر موضوعاتی که در این دیدارها به آن پرداخته شد، توسعه و پیشرفت نوار غزه و کمک به رام‌الله برای تسلط دوباره به این منطقه بوده است.

امارات حدود یک ماه پیش از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد و بحرین نیز هفته جاری به این کشور ملحق شد.

نظر شما