فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

برای اولین بار، نقطه شلیک مقتدرانه موشکی، تنها با یک شلیک و یک هدف انجام شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۶:۳۹:۵۷
کد خبر: ۱۰۵۸۰۲۵
برای اولین بار، نقطه شلیک مقتدرانه موشکی، تنها با یک شلیک و یک هدف  انجام شد
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در رزمایش ذوالفقار ۹۹ برای اولین بار، نقطه شلیک مقتدرانه موشکی، تنها با یک شلیک و یک هدف به صورت واقعی انجام شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد ، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن گرامیداشت سالروز پدافند هوایی گفت: در یک سال گذشته علیرغم تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، پدافند هوایی با تلاش کارکنان زحمتکش این نیرو به دستاوردهای مهمی دست یافته است.

وی افزود: اتفاقی بسیار مبارکی که برای نیروی پدافند هوایی در سال گذشته رقم خورد برگزاری مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دانشگاه خاتم الانبیا(ص) با حضور فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) بود که به اذعان کارشناسان متخصص در امور نظامی، کم‌نظیر اجرا شد.

سرتیپ صباحی فرد ادامه داد: با حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه خاتم الانبیا(ص) پدافند هوایی، این دانشگاه و نیروی پدافند هوایی هویت پیدا کرد. از همه عزیزانی که در برگزاری این مراسم هم نقش داشتند تشکر می‌کنم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی در ادامه یادآور شد: سامانه‌های معراج ۴ و مراقب، نهایی و عملیاتی شدند و سامانه برد بلند نظیر در سایت گنو مورد بهره‌برداری قرار گرفت که پوشش مناسبی برای منطقه جنوب شرق کشور و تنگه هرمز ایجاد کرده است و در حوزه درگیری و انهدام سامانه تاکتیکی مرصاد، ۱۵ خرداد، تلاش و باور ۳۷۳ هم به سازمان رزم نیرو اضافه شد.

وی ادامه داد: در دهم شهریور امسال هم رونمایی هایی داشتیم که مهم ترین آن‌ها سامانه کاشف۹۹بود که در نوع خود بی نظیر است و می‌تواند ریز پرنده ها را به خوبی شناسایی کند و با آنها درگیر شود.

سرتیپ صباحی فرد با اشاره به شیوع بیماری کرونا در چند ماه گذشته ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها به صورتی انجام شد که ضمن انجام کارها به نحو احسن، از آسیب کارکنان و خانواده های آنان در مقابل ویروس کرونا جلوگیری شود. ولی متاسفانه چند تن از همکاران عزیزمان از جمله دکتر شهید حامد پارسا معین را در این بیماری از دست دادیم.

فرمانده نیروی پیدافند هوایی تصریح کرد: در رزمایش ذوالفقار ۹۹ اقتدار نیروی پدافند هوایی را به رخ دشمنان کشیدیم و با پرواز پهپاد کرار هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین بیگانه که گهگاه به فضای رزمایش نزدیک می‌شدند را فراری دادیم.

 این مقام عالی نظامی یادآور شد: در این رزمایش برای اولین بار، نقطه شلیک مقتدرانه موشکی، تنها با یک شلیک و یک هدف به صورت واقعی انجام شد.

نظر شما