تأمین کننده مالی داعش در غرب عراق کشته شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۴:۰۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۸۴۱۵
تأمین کننده مالی داعش در غرب عراق کشته شد
نهاد اطلاع‌رسانی «الاعلام الامنی» وابسته به وزارت دفاع عراق امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای یگان مبارزه با تروریسم توانسته‌اند تأمین کننده مالی داعش را در استان الانبار از پا در آورند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نوشته وبگاه بغداد الیوم، به دستور فرماندهی عملیات مشترک عراق، نیروهای یگان مبارزه با تروریسم با همراهی بالگردهای ائتلاف آمریکایی، در منطقه «الرطبه» در غرب استان الانبار، اقدام به انجام عملیات هلی‌برن کردند که طی آن تأمین کننده مالی داعش کشته شد. هویت این فرد هنوز افشا نشده است.

طبق این بیانیه در این عملیات همچنین یکی از فرماندهان مهم داعش نیز دستگیر شده است.

عملیات یگان مبارزه با تروریسم در استان الانبار عراق در حالی است که فرماندهی الحشدالشعبی نیز دیروز (یکشنبه) از آغاز عملیاتی به نام «فتح المبین» از هشت محور جهت پاکسازی غرب این استان از عناصر داعش خبر داد.

با آزادسازی شهر موصل در تیر سال ۱۳۹۶ و پایان خلافت ادعایی داعش، بسیاری از تروریست‌ها در قالب هسته‌های خاموش در استان‌های عراق به خصوص دیالی، کرکوک، صلاح‌الدین، الانبار و نینوی که شرایط مناسب جغرافیایی برای مانور دارد، مخفی شده و در یک سال گذشته دست به عملیات‌های تروریستی در قالب گروههای چند نفره زده‌اند.

 

نظر شما