۱۷ حزب سیاسی و اسلامی توافق با اسرائیل را محکوم کردند

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۴:۳۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۵۸۴۱۸
۱۷ حزب سیاسی و اسلامی توافق با اسرائیل را محکوم کردند
احزاب و گروههای مختلف سیاسی و اسلامی بحرین با صدور بیانیه مشترکی توافق عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را در حالی محکوم کردند که این توافق قرار است، فردا (سه شنبه) به طور رسمی بین دو طرف در واشنگتن در حضور «دونالد ترامپ» امضا شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بنابر گزارش خبرگزاری «عربی۲۱ »، هفده انجمن و گروه سیاسی و اسلامی بحرین امروز با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند که ملت این کشور و جامعه عربی و اسلامی پایبند به آرمانهای فلسطین و مفاد قانون اساسی بوده و هر نوع توافق عادی‌سازی روابط با رژیم جنایتکار صهیونیستی را رد و محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است که همه اشکال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که توسط برخی کشورهای عربی در گذشته صورت گرفت، هیچ سودی نداشت و نه تنها حقوق غصب شده مردم فلسطین را به آنها بر نگرداند، بلکه دشمن را به ارتکاب جنایات بیشتر علیه فلسطینیان و مقدسات مسلمانان سوق داده که مهمترین آنها اشغال «بیت المقدس» است.

در این بیانیه همچنین ذکر شده است که رسیدن به آنچه پیمان صلح بین بحرین و دشمن صهیونیست تحت حمایت آمریکا معرفی شده، باعث ایجاد شوک و مخالفت گسترده مردم بحرین، انجمن های سیاسی، نهادهای جامعه مدنی و همه فعالان و شخصیت‌های ملی در کشور ما شده است.

در این بیانیه تأکید شد که مردم بحرین از اثرات عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت نخواهند کرد، زیرا آنها از نسل کسانی هستند که به آرمانهای فلسطین همیشه پایبند بوده‌اند.

از سوی دیگر «جمعیت اسلامی بحرین» نیز با صدور بیانیه جداگانه‌ای، از امضای توافق میان بحرین و رژیم اسرائیل از سوی آل خلیفه ابراز تاسف کرده و آن را خیانتی به ملت فلسطین نام نهادند.

در این بیانیه آمده است: ما به اصول و مبانی موجود در قانون اساسی بحرین که در طول تاریخ این کشور مفاد آن اصلاح و تثبیت شده و ملت ما را حمایت می‌کند، احترم می‌گذاریم و عادی‌سازی رابطه با رژیم اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

در بیانیه گروههای اسلامی بحرین تاکید شده است که مسئله فلسطین و مسجد الاقصی مورد حمایت قاطع مردم کشور ما است. پیشنهاد برقراری صلح در خاورمیانه دستاویزی برای مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل شده است. چنین صلحی در خاورمیانه به معنای ادامه درگیری‌ها تا زمانی نامحدود است.

در ادامه این بیانیه آمده است: موضع حاکمان بحرین، وفاداری مردم کشور به میهن و ملت عربی و اسلامی را خدشه‌دار نمی‌کند. ملت بحرین همه جنبه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در انواع معاملات تجاری، فرهنگی، گردشگری و سایر معاملات را نمی‌پذیرد. مردم بحرین برخلاف حاکمان خود از هویت ، ملت و آرمانهای فلسطن حمایت می‌کنند و همیشه در کنار آنها خواهند بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز