موج حمایت از آیت‌ الله سیستانی برای برگزاری انتخابات زودهنگام

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۴:۴۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۵۸۴۳۶
موج حمایت از آیت‌ الله سیستانی برای برگزاری انتخابات زودهنگام
پس از حمایت نخست‌وزیر، رییس پارلمان و گروه‌ها و احزاب مختلف عراق از بیانیه دیروز (یکشنبه) آیت «سیدعلی سیستانی» درباره تحولات اخیر این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی، کمیسیون عالی انتخابات عراق نیز امروز در بیانیه‌ای، حمایت خود را از بیانیه مرجعیت عالی این کشور در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی اعلام کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در بیانیه کمیسیون عالی انتخابات عراق با استقبال از بیانیه مرجعیت عالی دینی این کشور پنج پیش شرط برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور مطرح شده است.
کمیسیون عالی انتخابات در عراق با اشاره به بیانیه مرجعیت عالی دینی این کشور پس از دیدار «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده سازمان ملل در عراق با ایشان، این بیانیه را تاریخی و مهم دانست.
این بیانیه می افزاید، اظهارات ارزشمند آیت الله سیستانی درباره انتخابات پارلمانی که قرار است سال آینده در عراق برگزار شود، دلیل روشن بر این است که ایشان اهتمام فراوانی به مساله برگزاری انتخابات آزاد و سالم دارند و شهروندان را به مشارکت در آن تشویق می‌کنند.
کمیسیون عالی انتخابات عراق در این بیانیه تعهد داد که آرا مردم با اعتماد قانونی و اخلاقی و در چارچوب معیارهای شناخته شده در فرآیندی آزاد، اخذ خواهد شد.
در این بیانیه آمده است، ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق، آن را منوط به اقدام پارلمان برای تکمیل فوری قانون انتخابات و انتشار آن در روزنامه‌های رسمی و نیز تکمیل قانون دادگاه فدرال به عنوان تنها نهاد قانونی تصویب نتایج انتخابات می‌داند.
این کمیسیون تصویب سریع قانون انتخابات، تکمیل تصویب قانون دادگاه فدرال، اقدام دولت برای آماده کردن منابع مالی و ملزومات برگزاری انتخابات، اقدام شورای وزیران در انتصاب مدیران کل انتخاب شده توسط کمیسیون و کمک سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی به برگزاری انتخابات در عراق را پنج پیش شرط برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی عنوان کرده است.
کمیسیون عالی انتخابات عراق ضمن قدردانی دوباره از مواضع مرجعیت عالی دینی این کشور برای حمایت از کرامت، امنیت و آزادی همه عراقی‌ها، نسبت به برگزاری انتخابات زودهنگام پس از فراهم شدن شروط یاد شده و با حمایت مرجعیت در موعد مقرر امیدوار است.
به گزارش ایرنا، آیت الله سیستانی، دیروز در دیدار هنیس پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق با ایشان، درباره ضرورت اصلاحات، برگزاری انتخابات زودهنگام، مبارزه با فساد، جمع‌آوری سلاح غیرمجاز، حفاظت از حاکمیت ملی و مجازات عاملان حمله به تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز گفت و گو کرد.
دفتر آیت الله سیستانی در پایان این دیدار با صدور بیانیه‌ای به تشریح دیدگاه‌های مرجعیت عالی دینی عراق درباره موارد ذکر شده در بالا پرداخت.

 

نظر شما