هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیروت

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۹:۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۵۸۵۶۶
هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیروت
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد که هیاتی از این آژانس فعالیت خود را برای کمک به مسئولان لبنانی جهت ارزیابی خطرات مواد پرتوزای ناشی از انفجار اخیر بندر بیروت آغاز می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  به گزارش روسیاالیوم،‌ رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی گفت:‌ این آژانس بعد از انفجار فاجعه‌بار بندر بیروت در ماه گذشته،‌ اقدامات فوری را برای کمک به لبنان جهت پاسخگویی به نیازهای فوری‌ این کشور در پیش گرفته است.

وی تاکید کرد: این آژانس همکاری مشترک خود را با مقامات لبنانی برای ارزیابی میزان خسارت‌های وارده به بخش بهداشتی و زیرساختی ناشی از انفجار آغاز کرده است.

گروسی ادامه داد:‌ هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شنبه وارد لبنان شد و از امروز دوشنبه نیز کار خود را برای انجام بررسی‌های رادیولوژیکی،‌ جمع‌آوری نمونه‌ها، انجام آزمایش‌ها و ارائه مشاوره در خصوص خطرات احتمالی مواد پرتوزای ناشی از این انفجار آغاز خواهد کرد.

عصر سه‌شنبه ۱۴ مردادماه گذشته در پی وقوع آتش‌ سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد و به دنبال آن ۱۹۰ نفر کشته و بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ نفر زخمی شدند.

 سازمان ملل متحد نیز پیشتر در مورد پیامدهای زیست محیطی انفجار مهیب بندر بیروت که منجر به وخیم تر شدن اوضاع لبنان شده، ابراز نگرانی کرده بود.

پس از آن، چند آتش‌سوزی دیگر نیز در بندر بیروت رخ داد که باعث شد صدها لبنانی شهر را ترک کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز