احمد ابوالغیط:

عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل کم اهمیت است

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۹:۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۵۸۵۸۹
عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل کم اهمیت است
دبیرکل اتحادیه عرب روز دوشنبه با کم اهمیت دانستن آثار عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با تل‌آویو بر وحدت عربی،‌ گفت: اطمینان دارد که این عادی‌سازی‌ هیچ تاثیری بر اجماع نظر کشورهای عربی درباره فلسطین ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، ابوالغیط صبح امروز طی سخنانی در مقر اتحادیه عرب در قاهره افزود: اطمینان دارم که تحولاتی که منطقه اخیر شاهد آن بوده و به ویژه مسئله مربوط به آرمان فلسطین و درگیری عربی -اسرائیلی هیچ تاثیری بر اجماع عربی در خصوص قطعیت پایان دادن به اشغالگری اسرائیلی بر اراضی فلسطینی به عنوان شرط اساسی جهت تحقق صلح فراگیر و عادلانه در خاورمیانه نمی‌گذارد.

وی تاکید کرد: با چشم‌پوشی از بی‌نتیجه ماندن سرنوشت پیش‌نویس ارائه شده از سوی فلسطین علیه عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل در نشست اخیر این اتحادیه،‌ یک عامل مشترک همه کشورهای عربی را گرد هم جمع می کند و آن ضرورت پایان یافتن اشغالگری اسرائیل بر اراضی فلسطینی۱۳۶۷ و تشکیل کشور مستقل فلسطینی دارای حاکمیت بر سراسر این اراضی از جمله قدس شرقی است.

ابوالغیط در حالی این سخنان را بیان می‌کند که عادی‌سازی برخی از کشورهای عربی با تل‌آویو باعث تشدید اختلافات میان این کشورها شده و سطح تنش میان برخی از اعضای این اتحادیه افزایش یافته است.

اتحادیه عرب در نشست مجازی ۱۹ شهریور خود نتوانست به اجماعی بر سر پیش‌نویس ارائه شده از فلسطین در خصوص رد توافق عادی‌سازی میان ابوظبی و تل‌آویو برسد.

محمد اشتبه نخست‌وزیر فلسطین در واکنشی شدید به شکست اتحادیه عرب در این باره، تاکید کرد که تشکیلات در حال بررسی تجدید روابطش در این اتحادیه است.

 رژیم صهیونیستی و امارات پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک رسما از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی طی روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید برخی از کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.

بحرین نیز بعد از امارات جمعه گذشته از عادی‌سازی روابطش با تل‌آویو خبر داد.

منابع صهیونیستی پیشتر فاش کردند روابط میان بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز