رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

ابهامات زیادی در خصوص قراردادهای گذشته نفتی وجود دارد

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۹:۵۵:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۸۷۴۱
ابهامات زیادی در خصوص قراردادهای گذشته نفتی وجود دارد
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ابهامات زیادی در خصوص قراردادهای گذشته نفتی مانند کرسنت و توتال وجود دارد، گفت: راه حل موجود برای رفع ابهام قراردادهای نفتی این است که با وزرای نفتی قبلی در مدت یکسال آینده نشست هایی را در مجلس برگزار و ابهامات رفع شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «فریدون عباسی»، رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز گفت: با توجه به شرایط کشور و اهمیت صنعت نفت باید وقت بیشتری برای این موضوع صرف شود. وزیر نفت باید به همکاران خود دستور بدهد تا توضیحاتی را به نمایندگان ارائه بدهند. ابهامات زیادی درباره قرارداد کرسنت و توتال وجود دارد. پیشنهاد می‌کنم آقای زنگنه با وزرای قبلی چه آنهایی که منتقد هستند و چه آنهایی که موافق هستند، در این مدت یک سال آینده جلساتی را در مجلس برگزار کنند تا این ابهامات، به طور کلی رفع شود.

او افزود: باید وقت بیشتری برای ساماندهی وضعیت کارکنان وزارت نفت و شرکت‌های تابعه صرف شود. وزارت نفت نیاز به نظام حقوق دستمزد جامع دارد که باید این نظام، همسان شود. وزارت نفت به تربیت نیروهای انسانی ماهر برای آینده کشور نیاز دارد که این مهم، باید با تعامل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صورت گیرد.

رئیس کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه برای صنعت نفت نیازمند نیروی ماهر هستیم که لازم است در این خصوص همکاری بیشتری با سازمان فنی و حرفه ای داشته باشید، عنوان کرد: تقویت دانشگاه نفت به حفظ آن و افزایش جذب دانشجو کمک می کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مجوزهای ساخت توسط پژوهشگاه‌های وزارت نفت صادر شود که نیاز به تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه داریم. روشن کردن اذهان نمایندگان و اغنا نخبگان برای تصمیم‌گیری بر اساس نظرات کارشناسانه و دوری از مدیریت فردی، مورد تأکید است. از اندیشکده‌های متخصص و  فعال در دانشگاه و پژوهشگاه‌ها برای کسب نظر و راهکار، جهت ترسیم آینده انرژی کشور، استفاده بیشتری شود. باید در زمینه انرژی مدیریت بیشتری داشته باشیم و توصیه می‌کنم، شما به همراه وزیر کشور و وزیر صنایع انسجام مدیریت بهتری را به همراه آورید. باید وزیر نفت به عنوان فرمانده در این زمینه انجام وظیفه کند. مسئولیت‌های اجتماعی توسط وزارت نفت، جمله‌ای است که از سوی نمایندگان و مردم زیاد به گوش می‌رسد. باید وزارت نفت به این مسائل بپردازد و برنامه‌ریزی‌هایی را در این راستا داشته باشد. عدم انسجام مدیریتی و همکاری مدیران نفتی با مدیران استانی، از جمله مشکلاتی است که در استان های نفتی و گازی با آن مواجه هستیم. باید مدیران نفتی اختیارات بیشتری را در دست داشته باشند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه مجلس آمادگی همکاری با وزارت نفت را دارد، عنوان کرد: برنامه هفتم توسعه کشور باید با همکاری وزارت نفت و مجلس تنظیم شود. موضوعات مربوط به خسارت مدیریت شما در وزارت‌‌خانه تان به صورت مکتوب همراه با سند به شما ارائه خواهم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز