سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر داد:

اعضای کمیسیون انرژی مجلس به سیستان و بلوچستان می‌روند

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۸:۴۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۹۱۴۹
اعضای کمیسیون انرژی مجلس به سیستان و بلوچستان می‌روند
پنج شنبه این هفته هیاتی از کمیسیون انرژی مجلس به دعوت نمایندگان زابل (آقایان دهمرده و سرگزی) به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهد کرد.

مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با جلسه امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت:در جلسه امروز میزبان اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی بودیم و گزارشی ازفعالیت‌های ایشان بیان شد و درخواست های خود را به صورت مکتوب تقدیم رئیس محترم کمیسیون جناب آقای دکتر عباسی کردند.

وی افزود: در جلسه امروز در خصوص تعیین تکلیف سوال 21 نفر از نمایندگان از آقای بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص محکومیت ایران در پرونده و قرارداد گازی ترکمنستان نیز بحث و بررسی شد. در این خصوص دو نامه به کمیسیون واصل شده بود. نامه اول را جناب آقای سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس و طراح اولیه سوال نوشته بود که در آن اعلام کرده است باتوجه به توضیحات وزیر نفت در جلسه کمیسیون و حضور خودش در جلسات کارشناسی داخل وزارت نفت، نسبت به سوال قانع شده است و لذا درخواست کرده که سوال به صحن علنی ارجاع نشود.

شریعتی ادامه داد: نامه دوم توسط 12 نفر از دیگر نمایندگان سوال کننده از جمله بنده (مالک شریعتی) ـ که در جلسه بررسی سوال از آقای زنگنه هم نیمی از 15 دقیقه وقت را به عنوان یکی از سوال کنندگان صحبت کرده بودم ـ خطاب به رئیس کمیسیون انرژی نوشته شده بود مبنی بر اینکه باتوجه به کسب اطلاع از توضیحات وزیر نفت در جلسه کمیسیون، قانع نشده اند و خواستار ارجاع سوال به صحن علنی هستند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برداشت آقای دکتر عباسی رئیس محترم کمیسیون به عنوان اداره کننده جلسه از آیین نامه این بود که چون آقای سید محسن دهنوی از توضیحات آقای مهندس زنگنه وزیر نفت و همکاران ایشان در وزارتخانه قانع شده است کفایت می کند و قانع نشدن سایر نمایندگان سوال کننده حقی برای آنها ایجاد نمی کند و لذا سوال به صحن علنی ارجاع نمی شود. البته در این باره نکاتی هست که بعدا و جداگانه خارج از موضع سخنگویی کمیسیون و به عنوان یک نماینده و سوال کننده عرض خواهم کرد.

شریعتی یادآور شد:همچنین به اطلاع می رسد که پنج شنبه این هفته هیاتی از کمیسیون انرژی مجلس به دعوت نمایندگان زابل (آقایان دهمرده و سرگزی) به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهد کرد. در این سفر آقایان عباسی رئیس، شریعتی سخنگو، سنگدوینی رئیس کمیته گاز و گیلانی از اعضای کمیسیون به استان سفر خواهند کرد تا از نزدیک آخرین وضعیت گازرسانی را نظارت و از نیروگاه بادی میل نادر بازدید کنند. لازم به ذکر است مدیرانی از وزارت نفت و وزارت نیرو نیز هیات را همراهی خواهند کرد.

نظر شما