از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛

نشست تخصصی و مجازی "تجاوز صدام و مقاومت مردم ایران" برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۸:۲۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۹۲۷۱
نشست تخصصی و مجازی تجاوز صدام و مقاومت مردم ایران برگزار می‌شود
در ادامه سلسله نشست های رایزنی فرهنگی به ویژه در فضای مجازی، این نشست تخصصی نیز به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و مقاومت قهرمانانه ملت بزرگ ایران، با عنوان " تجاوز صدام و مقاومت مردم ایران" از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن برگزار می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، در این برنامه و علاوه بر سخنان رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن، دکتر شیزوکو تسویا رئیس انجمن مردم نهاد ژاپنی موست، حجت الاسلام ابراهیم ساوادا اسلام شناس و معاون نمایندگی المصطفی(ص) در ژاپن و خانم سبا بابایی (کونیکو یامامورا) تنها مادر شهید ژاپنی مقیم ایران نیز به روایت موضوعات مرتبط و ارائه مباحثی در این زمینه با توجه به شناخت که در اختیار دارند خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است دکتر تسویا از پزشکانی است که نقش بسیار مهمی در خصوص معرفی فجایع حمله شیمیایی صدام به جهانیان و همچنین درمان برخی از جانبازان شیمیایی داشته و در این زمینه کتبی را هم منتشر نموده است و ارتباطات نزدیکی را میان هیروشیما و سردشت محقق کرده است.

وی همه ساله و همزمان با برگزاری جشنواره صلح در هیروشیما به مناسبت سالگرد حمله اتمی آمریکا، جمعی از هنرمندان و جانبازان کشورمان را نیز دعوت نموده تا ضمن نمایش چند فیلم ایرانی، در این برنامه نیز حضور یابند و نقش بسیار ارزشمند و قابل تقدیری را در معرفی این رویدادها و مقاومت مردم ایران داشته است.

خانم کونیکو یامامورا هم که نام قرآنی سبا را برای خود برگزیده است از حدود 50 سال قبل در پی ازدواج با یک ایرانی به ایران مهاجرت نموده و علاوه بر این که جریانات انقلاب را شاهد بوده است، فرزند او محمد بابایی نیز در دفاع مقدس و در سن 19 سالگی و در عملیات والفجر 1 در منطقه فکه به شهادت رسید و کتاب "مهاجر سرزمین آفتاب" توسط نویسنده برجسته کشورمان حمید رسام از خاطرات این بانوی گرامی منتشر شده است.

وی پژوهشگر، مترجم، مدرس حوزه فرهنگی ژاپن و استاد پیشین گروه زبان و ادبیات ژاپنی دانشگاه تهران بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم ساوادا اسلام شناس و معاون پژوهشی نمایندگی المصطفی(ص) در ژاپن نیز سال ها در ایران تحصیل نموده و اثر بزرگ و ماندگار ترجمه ژاپنی قرآن کریم و دیگر تالیفات در حوزه معرفی دقیق اسلام از جمله آثار اوست.

این نشست روز شنبه 29 شهریور (19سپتامبر) ساعت ۱۶ به وقت توکیو) ۱۱:۳۰ به وقت تهران( در فضای مجازی زوم برگزار خواهد شد.

برای شرکت در نشست، می توانید لینک زیر را در صفحه مرورگر خود باز کنید:

Join Zoom Meeting:

https://us02web.zoom.us/j/86119757473

و یا در اپلیکیشن موبایلی یا کامپیوتری زوم، کد شناسه ده رقمی زیر را وارد نمائید:

Meeting ID:

861-1975-7473

نظر شما