ایران و پاکستان بر تقویت مناسبات دو کشور تاکید کردند

۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۰۹:۴۷:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۰۱۵۴
ایران و پاکستان بر تقویت مناسبات دو کشور تاکید کردند
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در «کویته» و سخنگوی دولت ایالت بلوچستان پاکستان راه‌های توسعه مناسبات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی میان استان‌های مرزی دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حسن درویش‌وند» سرکنسول کشورمان در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان با «لیاقت شاه‌وانی» دیدار و طرفین درباره موضوع های مورد علاقه، مناسبات اقتصادی و مقابله مشترک با ویروس کرونا گفت‌وگو کردند.

آنان با اشاره به روابط دیرینه ایران و پاکستان، حُسن همجواری و مشترکات تاریخی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی بر لزوم گسترش مناسبات فرهنگی میان استان‌های سیستان و بلوچستان و بلوچستان پاکستان تاکید کردند.

سخنگوی دولت ایالت بلوچستان پاکستان نیز خواستار ازسرگیری تبادل هیات‌های فرهنگی و امور جوانان میان استان‌های مرزی دو کشور شد.

طرفین درباره توسعه بازارچه‌های مرزی و مقابله مشترک با چالش ویروس کرونا نیز بحث و تبادل نظر کردند.

براساس این گزارش، سرکنسول ایران در کویته روزهای اخیر در دیدار رییس بخش فارسی دانشگاه بلوچستان، ظرفیت‌های ایران و پاکستان برای تبادل هیات‌های فرهنگی و آموزشی به ویژه تبادل دانشجو و اساتید میان دانشگاه‌های دو استان مرزی را بررسی کرد.

طرفین بر لزوم افزایش تعاملات میان نهادهای آموزشی استان‌های مرزی ایران و پاکستان، بازدید از مراکز علمی و برگزاری دوره‌های فارسی و اردو در دانشگاه‌های ایالت بلوچستان و استان سیستان و بلوچستان ایران تاکید کردند. 

نظر شما