عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم:

تعجب یک نماینده از میزان رای نمایندگان به غیر علنی شدن جلسه مجلس/ عضو هیات رئیسه مجلس: در شش ماه دوم، پخته‌تر عمل می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۰۵:۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۰۷۶۳
تعجب یک نماینده از میزان رای نمایندگان به غیر علنی شدن جلسه مجلس/ عضو هیات رئیسه مجلس: در شش ماه دوم، پخته‌تر عمل می‌کنیم
عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم گفت: میزان نمایندگانی که به غیر علنی شدن جلسه رای داده بودند برایم جای تعجب داشت، باور نمی‌کردم نمایندگان به این نحو، رای مثبت به غیر علنی شدن جلسه بدهند.

«حسینعلی حاجی دلیگانی»، نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم، در گفت و گو با  خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به این سوال که جلسه غیر علنی مجلس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقادهایی از قبیل بردن مسائل و مباحث در ارتباط با معیشت جامعه از سوی مدعیان شفافیت به پشت در‌های بسته مواجه شد، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: به نظر من، نکاتی که مصری، نماینده مردم کرمانشاه، در جلسه غیرعلنی مطرح کرد می توانست در جلسه علنی هم با ملاحظاتی مطرح شود ولی او اعتقاد داشت جلسه، غیر علنی برگزار شود که با رای نمایندگان این اتفاق افتاد. میزان نمایندگانی که به غیر علنی شدن جلسه رای داده بودند برایم جای تعجب داشت، باور نمی‌کردم نمایندگان به این نحو، رای مثبت به غیر علنی شدن جلسه بدهند.

او ادامه داد: مجلس طرفدار شفافیت است ولی با اعتماد به صحبت مصری نمایندگان پذیرفتند جلسه غیر علنی برگزار شود. پس از جلسه روشن شد نکاتی که او بیان کرد اگر در جلسه علنی مطرح می شد، برای کشور هزینه داشت.

حاجی دلیگانی در رابطه با جزئیات این جلسه گفت: جلسه پیرامون موضوعات مربوط به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بود. اگر موضوع یک مساله سیاسی یا اجتماعی بود مجلس رای به غیرعلنی بودن آن، نمی‌داد.

او در رابطه با طرح شفافیت آراء در مجلس یازدهم اظهار کرد: به شخصه در حال پیگیری هستم تا این طرح زودتر به صحن علنی بیاید زیرا این طرح همچنان در مجلس بی سرانجام مانده است. پیش بینی می‌کنم این طرح در مجلس یازدهم رای خواهد آورد.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم در خصوص انتقادها به کارکرد مجلس بیان کرد: انتقاد به مجلس بی انصافی است زیرا تعداد زیادی از نمایندگان مجلس، نوبت اولی هستند و تا این افراد به شرایط نیمه بلوغ برسند، زمان نیاز است. 

او در خصوص در راس امور بودن مجلس یازدهم گفت: مجلس کم کم جایگاه خود را در این موضوع پیدا می‌کند، مجلس یازدهم بنای احساسی برخورد کردن با مسائل را ندارد و البته این مجلس، تجربه کمتری دارد و ممکن است در برخی امور نمایندگان، درست تصمیم گیری نکنند اما قطعا در شش ماه دوم عمر مجلس، پخته‌تر عمل می‌کنیم. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز