مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های سازمان ملل را بازگرداند

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۳:۵۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۱۲۰۲
آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های سازمان ملل را بازگرداند
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آمریکا نمی‌تواند کشور مشارکت‌کننده در برجام تلقی شده و روند بازگرداندن تحریم‌ها به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را آغاز کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جوزپ بورل،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای در واکنش به ادعای ادعای آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران گفت: آمریکا طرف برجام نیست و قادر به بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست. در نتیجه، تعهدات مربوط به رفع تحریم‌ها علیه ایران طبق مفاد برجام، کماکان پابرجا هستند. 

وی افزود: اینجانب در جریان اعلامیه آمریکا در تاریخ ۱۹ سپتامبر در خصوص آنچه «مکانیسم بازگشت تحریم‌ها» ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ خوانده می‌شود قرار گرفته‌ام.

بورل در ادامه تصریح کرد: همان‌طور که در بیانیه خود به تاریخ ۲۰ آگوست و همچنین در بیانیه رئیس کمیسیون برجام بعد از نشست این کمیسیون در ۱ سپتامبر خاطرنشان کرده‌ام، آمریکا در اطلاعیه ریاست‌‌جمهوری خود در تاریخ ۸ مه ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه مشارکت خود در فعالیت‌های مرتبط با برجام را متوقف کرده است. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: بنابراین این کشور نمی‌تواند کشور مشارکت‌کننده در برجام تلقی شده و روند بازگرداندن تحریم‌ها به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را آغاز کند. در نتیجه، تعهدات مربوط به رفع تحریم‌ها طبق مفاد برجام کماکان اجرایی باقی می‌مانند. اینجانب در کسوت هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، تمامی اقدامات ممکن برای اطمینان از حفظ و اجرای کامل برجام را انجام خواهم داد. 

بورل اظهار کرد: برجام با توجه به پرداختن جامع به مسئله برنامه هسته‌ای ایران کماکان یکی از ستون‌های کلیدی معماری منع اشاعه در دنیا است که به امنیت و صلح جهانی کمک می‌کند. اینجانب همه را به انجام بیشترین اقدامات برای حفظ این توافق و اجتناب از انجام اقداماتی که ممکن است به عنوان اقدامات تشدیدکننده تنش‌ها در شرایط فعلی تعبیر شوند دعوت می‌کنم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز