تاکید تونس بر حمایت از حقوق ملت فلسطین

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۹۲۸
تاکید تونس بر حمایت از حقوق ملت فلسطین
نخست وزیر جدید تونس بر حمایت کشورش از حقوق ملت فلسطین تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه تونسی الصباح نیوز، نخست وزیر تونس در سخنرانی افتتاحیه سی و هشتمین نشست سالانه روسای مراکز دیپلماتیک این کشور که در وزارت خارجه تونس برگزار شد، اظهار داشت: شرایط حساسی بر منطقه و جهان حاکم است و ما شاهد افزایش درگیری‌ها و بحران‌ها هستیم. این شرایط، تونس را وارد مرحله جدیدی از چالش‌ها کرده‌ است.

هشام المشیشی با درخواست از دیپلمات‌های تونسی برای تلاش بیشتر جهت صیانت از منافع ملی کشورشان گفت: سیاست خارجی تونس از زمان استقلال این کشور تاکنون دارای اصول ثابتی است که از جمله آنها می‌توان به احترام گذاشتن به حاکمیت ملی دولت‌ها و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها اشاره کرد.

وی درباره سیاست خارجی تونس در قبال تحولات فلسطین تصریح کرد: حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین، برپایی دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شریف در مرزهای سال 1967 و بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت و طرح صلح عربی از جمله اصول ثابت تونس در قبال مسئله فلسطین است.

نخست وزیر جدید تونس در این نشست درباره موضع کشورش در قبال تحولات لیبی نیز گفت: تونس راهکارهای نظامی برای پایان دادن به بحران لیبی را رد می‌کند و با دخالت بیگانگان در این کشور مخالف و معتقد است باید تلاش‌ها برای حل وفصل سیاسی بحران لیبی تحت نظارت سازمان ملل افزایش یابد

وی بر گسترش روابط تونس با کشورهای آفریقایی، پیوستن به بازارهای مشترک در شرق و جنوب این قاره و حضور فعال در مراکز اقتصادی آفریقایی و آسیایی تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز