عضو‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

پیشنهادات جهت مقابله با آمریکا باید قدرت بازدارندگی داشته باشند / در حال بررسی پیشنهادات و طرح‎های نمایندگان برای مقابله با آمریکا هستیم

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۲۳:۳۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۹۶۰
پیشنهادات جهت مقابله با آمریکا باید قدرت بازدارندگی داشته باشند / در حال بررسی پیشنهادات و طرح‎های نمایندگان برای مقابله با آمریکا هستیم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در پاسخ به رفتارهای اخیر آمریکا طرح‌ها و پیشنهاداتی را ارائه کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در طرحی، خواهان جریمه کردن شرکت‌های آمریکایی شده است که تحریم هایی را علیه ایران اعمال می‌کنند.

«محمود عباس‌زاده»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خصوص جزئیات این طرح به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: نمایندگان در پاسخ به رفتارهای اخیر آمریکا  طرح‌ها و پیشنهاداتی را ارائه کردند. در این شرایط مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن اینکه این طرح‌ها را بررسی می‌کند، اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد و اگر پیشنهادی داشته باشد، ارائه می‌دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به اینکه رئیس مجلس در جریان مباحث سایر نهادهای مربوط به مسائل استراتژیک، قرار دارد، در آخرین جلسه علنی مجلس پیشنهاد کرد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی براساس منافع ملی کشور کار کارشناسی انجام دهد و پیشنهادات خود را ارائه بدهد. بنابراین در کمیسیون در حال بررسی همه نظرات و پیشنهادات هستیم تا طرحی پخته و بازدارنده که برای آمریکا و حریفان بین‌المللی ایران، هزینه ایجاد کند و در عین حال برای ایران کمترین هزینه با بیشترین منافع را داشته باشد، تهیه کنیم.

عباس‌زاده در توضیح طرح پیشنهادی مجلس جهت مقابله با اقدامات آمریکا علیه ایران تصریح کرد: مطمئنا طرحی که تهیه خواهد شد همه جهات را در نظر خواهد گرفت، لذا تلاش می‌کنیم بهترین و کم هزینه‌ترین طرح را به مجلس ارائه بدهیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حقیقت این طرح مرکز پژوهش‌ها نیز، در قالب پیش‌نویس و پیشنهاد است که بررسی خواهیم کرد و نهایتا کلیت مجلس، تصمیم می‌گیرد و با رأی خود پیش‌نویس را تصویب می‎کند.

عباس‌زاده اظهار کرد: بنده در مورد طرح مرکز پژوهش‌ها، این نظر را دارم که جرم با کیفر باید تناسب داشته باشد و تصمیمات، قدرت بازدارندگی داشته باشد و به تعبیری وزن لازم را برای تهدیدهای مقابل داشته باشد، به نحوی که انگیزه بازدارندگی ایجاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه پیشنهاد مرکز پژوهش‌ها در خصوص تحریم شرکت‎های آمریکایی توسط ایران، توانایی بازدارندگی را دارد؟ خاطرنشان کرد: این طرح به تنهایی نمی‌تواند انگیزه بازدارندگی ایجاد کند. باید بر روی آن کار شود و پیشنهادات مختلف جمع‌بندی شوند.

عباس‌زاده مشکینی در پایان ضمن اشاره به ادعای آمریکا در خصوص فعال‌سازی مکانیسم ماشه یادآور شد: در دو سه روز اول بعد از ادعاهای آمریکا در خصوص مکانیسم ماشه، واکنش لازم بر روی بازار ایجاد نشد و تاثیرگذاری، لازم را نداشت. در حقیقت اقتصاد و بازار ایران در حال فاصله گرفتن از شرطی شدن به کنش‌های غرب است. با وجود اینکه اقتصاد ایران از مشکلات قابل توجهی رنج می‌برد و مردم در تنگنا هستند، اما عبور از این چالش‌ها برای ملت آزاده ما، کار سختی نیست و امیدوارم ملت از این موانع عبور کنند.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز