فاکس نیوز:

ترامپ نامزد دیوان عالی آمریکا را در پایان هفته معرفی می‌کند

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۲۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۹۶۷
ترامپ نامزد دیوان عالی آمریکا را در پایان هفته معرفی می‌کند
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به شبکه فاکس نیوز گفت که تا شنبه قاضی مورد نظرش را برای جانشینی قاضی روث بیدر گینزبرگ در دیوان عالی به سنا معرفی خواهد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ترامپ با وجود مخالفت سیاستمداران دموکرات و حتی برخی از هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه خود، بر معرفی نامزد مورد نظرش برای جانشینی قاضی گینزبرگ در دیوان عالی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) تأکید دارد.

وی گفته است که برای احترام به گینزبرگ که روز جمعه در ۸۷ سالگی درگذشت، تا پایان مراسم سوگواری او انتظار خواهد کشید و سپس از میان چهار یا پنج نفری که برای جانشینی وی در این مقام برگزیده، یک تن را انتخاب نهایی کرده و برای دریافت تأیید به سنا معرفی خواهد کرد.

مرگ گینزبرگ شخصیت برجسته جمهوری‌خواه، با قرار دادن فرصت تقویت تسلط ترامپ و حزبش بر دیوان عالی که نفوذ و تأثیر گسترده‌ای از خدمات بهداشت و درمان گرفته تا حمل سلاح و انتخابات، در زندگی آمریکائیان دارد، موجب داغ شدن زودهنگام تنور انتخابات سوم نوامبر و دگرگونی کامل شرایط پیش از برگزاری این انتخابات حساس شد.

با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات آمریکا و احتمال به بن بست رسیدن نتیجه نهایی آن، ترکیب قضات دیوان عالی آمریکا به عنوان تصمیم گیرنده نهایی در خصوص نتیجه آن از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

با مرگ گینزبرگ یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا در ۶ هفته باقی مانده به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و خالی شدن این کرسی در بالاترین سطح قضایی، دموکرات‌ها را نسبت به بهره‌برداری جمهوری‌خواهان و دونالد ترامپ از این مسأله بشدت نگران کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که بیم آن می‌رود با اقدام ترامپ در انتخاب و معرفی فرد جایگزین، وضع کرسی‌های دیوان عالی این کشور «از پنج قاضی محافظه کار و متمایل به جمهوری‌خواهان در برابر چهار قاضی با گرایش به حزب دموکرات به ۶ کرسی جمهوری‌خواه در برابر سه کرسی دموکرات تغییر یابد» که منجر به قدرت‌گیری هر چه بیشتر ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات، با توجه به اکثریت جمهوری‌خواهان در سنا خواهد شد که به معنای کمک به پیروزی ترامپ در صورت به بن رسیدن نتیجه نهایی این رأی گیری خواهد بود.

نظر شما