حکیم:

انتخابات سالم و آزاد اعتماد عراقی ها را بازمی گرداند

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۸:۳۳:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۲۵۵۱
انتخابات سالم و آزاد اعتماد عراقی ها را بازمی گرداند
رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل گفت که برگزاری انتخابات سالم و آزاد منجر به اعتماد عراقی ها به نظام سیاسی خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی، حکیم روز سه شنبه در دیدار با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی این کشور و نقش سازمان ملل در کمک به پرونده‌های مورد اهتمام مشترک رایزنی کرد.

در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار شد، حکیم بار دیگر حمایت خود از برگزاری انتخابات پیش از موعد را اعلام کرد و از فراکسیون‌های سیاسی خواست موضوع حوزه‌های انتخابیه را تعیین‌ تکلیف کنند و چالش‌های مرحله کنونی را مدنظر قرار دهند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات آزاد و سالم به نحوی که منجر به بازگشت اعتماد میان مردم و صندوق‌های رای شود، اظهار داشت: این امر تنها با برگزاری انتخابات به دور از سلطه سلاح و اموال سیاسی و تخریب‌ شخصیت‌ها امکان‌پذیر است.

حکیم در پایان بر پیگیری پیشنهادها و توصیه‌های دوازدهمین مراسم روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان و پرونده‌های افراد ربوده شده و احقاق حق زنان نجات یافته از چنگال گروه تروریستی داعش تاکید کرد و ایفای نقش پررنگ‌تر سازمان‌های بین‌المللی در این پرونده را خواستار شد.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. 

پارلمان عراق زیر فشار اعتراضات مردمی گسترده سال گذشته به قانون جدید انتخابات رای داد اما تاکنون تصویب پیوست‌های این قانون از جمله مساله حوزه‌های انتخابیه انجام نشده تا به رئیس جمهوری برای ابلاغ ارسال شود.

مولفه های قدرت عراق (شیعه، کرد و سنی) بر سر نحوه تعیین حوزه های انتخابیه در انتخابات آینده اختلاف نظر دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز