رییس پارلمان اسلوونی در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور:

امیدوارم شهروندان ایرانی از قبال تحریم ‎ها، دچار آسیب نشوند

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۵۵۵
امیدوارم شهروندان ایرانی از قبال تحریم ‎ها، دچار آسیب نشوند
رییس پارلمان اسلوونی در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور گفت:امیدوارم شهروندان ایرانی تا آنجایی که مرتبط با تحریم‌ها است، دچار آسیب نشوند و مسائلی که به سلامت و بهداشت انسان مرتبط می‌شود، فراتر از مواضع خاص افراد است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کاظم شافعی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی با «ایگور زورچیچ» رییس پارلمان اسلوونی دیدار و گفت وگو کرد.

در این ملاقات ضمن مرور پیشینه همکاری دو کشور از جمله در عرصه دیپلماسی پارلمانی در گذشته، بر اهمیت افزایش همکاری‌ها در این عرصه به ویژه از طریق تشکیل گروه‌های دوستی در پارلمان‌های دو کشور تأکید شد.  

رییس پارلمان اسلوونی با تاکید بر اهمیت تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در جهت کمک به شناخت ملت‌ها از یکدیگر، بر پیگیری موضوع تشکیل گروه دوستی ایران در پارلمانی اسلوونی تأکید کرد.

زورچیچ با اشاره به پاندمی کووید ۱۹ اظهار امیدواری کرد که وضیعت شیوع این بیماری از طریق کشف واکسن آن کنترل و بهبود یابد.

وی اظهار داشت: امیدوارم شهروندان ایرانی تا آنجایی که مرتبط با تحریم‌ها است، دچار آسیب نشوند و مسائلی که به سلامت و بهداشت انسان مرتبط می‌شود، فراتر از مواضع خاص افراد است.

سفیر ایران در اسلوونی نیز با تشریح آخرین وضعیت توافق هسته‌ای به ویژه تصمیمات و اقدامات یک‌جانبه اخیر دولت آمریکا در اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و در مقابل تأکید شفاف اغلب کشورها از جمله اعضاء شورای امنیت بر فقدان وجاهت قانونی تحرکات اخیر این کشور و نیز ابراز خرسندی از مواضع اصولی و شفاف مقامات اسلونیایی در خصوص برجام، خواستار تقویت حمایت عملی و ملموس اتحادیه اروپایی از این توافق شد.

همچنین در این دیدار مواضع اصولی ایران پیرامون تحولات منطقه از جمله در خصوص توافق اخیر رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای عربی که در تقابل و با نادیده گرفتن خواست و حقوق مردم فلسطین همراه است، تشریح شد.

نظر شما