در مصر؛

نیروهای امنیتی ۲۰۰ معترض را بازداشت کردند

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۲۳:۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۶۲۶۳۰
نیروهای امنیتی ۲۰۰ معترض را بازداشت کردند
رسانه ها از بازداشت ده ها مصری در ارتباط با تظاهرات اخیر علیه فساد و وخامت اوضاع معیشتی در این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شبکه خبری الجزیره سه شنبه شب گزارش داد: مقام های مصری بیش از ۲۰۰ تن را برای بازجویی در ارتباط با تظاهرات دو روز گذشته دستگیر کردند.

الجزیره افزود: امروز نیز تظاهرات در مصر برای سومین روز  ادامه یافت و تظاهرکنندگان در استان جیزه علیه فساد و وخامت اوضاع معیشتی در این کشور شعار دادند.

هزاران مصری اخیرا در قاهره و دیگر شهرهای این کشور علیه عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر و فساد دولت وی دست به تظاهرات زدند و با شعارهایی خواستار برکناری او از قدرت شدند.

به گزارش خبرگزاری «عربی۲۱» تظاهرکنندگان مصری روزیکشنبه به دنبال دعوت "محمد علی" هنرمند تبعیدی و صاحب شرکت ساختمانی مصری در برخی از شهرها و استان های این کشور به ویژه در قاهره، الجیزه، البحیره، اسکندریه، اسوان، قلیوبیه و اسیوط به خیابان ها آمدند.

این هنرمند مصری در چندین فیلم ویدیوئی که در صفحه فیسبوک خود انتشار داده، رئیس جمهوری و ارتش مصر را متهم به فساد کرده است. وی در فیلم‌های خود گفته است که سال‌ها با ارتش مصر همکاری کرده و در ارتباط با فساد آگاهی دارد

از سوی دیگر در میان فراخوان های تظاهرات روز دوشنبه نیز در میدان تحریر در پایتخت مصر، هشتگ های  "انقلاب آغاز شده است" و "در خیابان بمانید" در توییتر منتشر شد.

این اولین باری است که مصری ها در اعتراض به السیسی رییس جمهوری مصر در سال ۲۰۲۰ به خیابان ها آمده اند و آن در ادامه تظاهراتی است که در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۹ شهریور ۱۳۹۸) برگزار شد.

نظر شما