دستیار وزیر امور خارجه در دیدار با نماینده سوئد در امور یمن:

جامعه جهانی مانع از تداوم حملات نظامی علیه مردم یمن شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۵:۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۳۰۷۰
جامعه جهانی مانع از تداوم حملات نظامی علیه مردم یمن شود
دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، بمباران و حملات نظامی علیه مردم مظلوم یمن و محاصره آن‌ها را اقدامی غیر انسانی و در تضاد با اصول و مقررات بین‌المللی دانست و از جامعه جهانی خواست که مانع از تداوم این حملات شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، علی اصغر خاجی با نماینده سوئد در امور یمن دیدار و تبادل نظر کرد.                                                  

دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات و اوضاع در یمن و شرایط دشوار ناشی از شیوع بیماری کرونا، راه‌های رفع مشکلات موجود و شیوه‌های محتمل جهت ارسال کمک‌های غذایی و دارویی برای مردم یمن را بررسی کردند.

 نماینده سوئد و دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ در یمن از طریق برگزاری گفت وگوهای یمنی - یمنی تاکید کردند.

خاجی در این گفت وگو، بمباران و حملات نظامی علیه مردم مظلوم یمن و محاصره آن‌ها را اقدامی غیر انسانی و در تضاد با اصول و مقررات بین‌المللی دانست و از جامعه جهانی خواست که مانع تداوم آن شود.

ششم ۶ فروردین ۱۳۹۴ ائتلافی از کشورهای عربی به سرکردگی عربستان با یک حمله هوایی موسوم به عملیات «طوفان قاطعیت» آغازگر جنگ ویرانگر یمن بود که این تجاوز در آستانه ورود به ششمین سال خود است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز