دبیر کل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:

دو حزب جدید به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیوستند/ اصلاح‌طلبان در بحث معرفی کاندیدا راحت‌تر به جمع‌بندی می‌رسند

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۵۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۳۱۸۸
دو حزب جدید به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیوستند/ اصلاح‌طلبان در بحث معرفی کاندیدا راحت‌تر به جمع‌بندی می‌رسند
دبیر کل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: تجربه نشان داده است که اصلاح‌طلبان در بحث معرفی کاندیدا راحت‌تر به جمع‌بندی می‌رسند، راهکارهای متنوعی را مطرح می‌کنند و در نهایت کلیت مجموعه بر روی یک موضع به تفاهم می‌رسند.

«محمد خون چمن»، دبیر کل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، در خصوص محورهای جلسه این جبهه به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: این هفته درخواست حزب سازمان معلمان ایران، به دبیرکلی خانم نقیبی و جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان به دبیرکلی مولاوردی، برای عضویت در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، پذیرفته شد.

این چهره اصلاح‎‌طلب افزود: همچنین کواکبیان مهمان کمیته سیاسی بود که او در این جلسه طرحی به نام جمهوریت سوم را ارائه کرد و در مورد آن، بحث و گفتگو شد.

خون چمن در پاسخ به اینکه طبق گفته ملانوری پروانه خانه کارگر و مجمع زنان اصلاح‌طلب تمدید نشده است، این دو حزب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند؟ تصریح کرد: سه سال قبل قانون جدید احزاب ابلاغ شد که احزاب باید خود را با این قانون جدید تطبیق می‌دادند، کنگره برگزار می‌کردند، اساسنامه را ابلاغ می‌کردند و روند اداری را طی می‌کردند، برخی از احزاب این روند را طی کردند اما برخی این کار را انجام ندادند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: مجمع زنان اصلاح‌طلب این روند را انجام داد و در حال گذراندن مراحل اداری در کمیسیون ماده 10 احزاب است، که برای آن پروانه جدید صادر شود اما خانه کارگر خود را با قانون جدید کمیسیون ماده 10 احزاب تطبیق نداد، چرا که بحث آنها این است که مجموعه صنفی هستند و بر همین اساس، اخذ پروانه را پیگیری نکردند اما همچنان در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عضو هستند، در جلسات شرکت می‌کنند اما اگر قرار باشد در خصوص موضوعی رأی‌گیری انجام شود، رأی نمی‌دهند.

خون چمن در خصوص وحدت اصلا‌ح‌طلبان در انتخابات 1400 اظهار کرد: تجربه نشان داده است که اصلاح‌طلبان در بحث معرفی کاندیدا راحت‌تر به جمع‌بندی می‌رسند، راهکارهای متنوعی را مطرح می‌کنند و در نهایت کلیت مجموعه بر روی یک موضع به تفاهم می‌رسند و به صورت جبهه‌ای و راحت‌تر از جریان رقیب، وارد انتخابات می‌شوند. البته همه این موارد منوط به تایید صلاحیت کاندیدای اصلاح‌طلبان است.

دبیر کل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار کرد: جریان اصول‌گرا با توجه به دوپینگ‌هایی که از سوی برخی نهادها دارند، همیشه در انتخابات تعدد کاندیداها دارند، لذا به سختی می‌توانند در قالب جبهه حرکت کنند.

خون چمن در واکنش به اینکه پیش از این تاکید کرده بودید که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای حضور در انتخابات قرار است به راهبردی برسد، آیا در جلسه اخیر به راهبردی دست پیدا کردید؟ خاطرنشان کرد: خیر، برای رسیده به راهبرد مشترک برنامه زمان‌بندی داریم که کمیته سیاسی تا اواسط آبان ماه بررسی می‌کند و با صاحب‌نظران جلسه برگزار می‌کند، که بعد از آن پیشنهاد کمیته سیاسی در دستور کار شورا قرار می‌گیرد، احزاب بر روی آن بحث می‌‎کنند و در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصویب می‌شود. 3

نظر شما
پرونده ویژه