وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:

اورامانات به ثبت جهانی می رسد/ اشتغال خوبی در روستاها ایجاد شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۰۹:۵۸:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۳۳۲۲
اورامانات به ثبت جهانی می رسد/ اشتغال خوبی در روستاها ایجاد شد
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: رییس جمهور می تواند این نوید و خبر خوش را به مردم کردستان و کرمانشاه برای ثبت اورامانات بدهد که این منطقه، یکی از منظرهای فرهنگی است که امروز نماینده یونسکو در این دو استان در حال بازدید است تا اروامات با 400 هزار هکتار اراضی، به ثبت جهانی برسد.

به گزارش خبرنگارسیاسی برنا، «علی اصغر مونسان»، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، در آیین بهره برداری از طرح های وزارت های ورزش و جوانان و میراث فرهنگی گفت: خوشبختانه 497 هتل فقط در این دولت به مجموعه هتل های کشور اضافه شده و حدود 50 درصد رشد را به همراه داشته است. طبق تاکیدی که رییس جمهور داشتند بیش از دوهزار واحد بومگردی شکل گرفت و اشتغال خوبی در روستاها ایجاد شد.

او ادامه داد: تعداد تخت های اقامتی موجود تا قبل دولت تدبیر و امید 219 هزار و 505 تخت بود  که در این دولت، ۴۶ درصد رشد، در تخت های اقامتی ایجاد شد. گردشگران ورودی در سال 92، 4میلیون و 800 هزار نفر بودند که در سال 98 با دو ماهی که به علت کرونا از دست دادیم به 8 میلیون و800 هزار گردشگر رسید. 

مونسان بیان کرد: تعداد پروژه ها تا قبل دولت 783 پروژه بود و این عدد به 2هزار و 417 پروژه با حجم سرمایه گذاری 137 میلیارد تومان رسید که بسیار برای گردشگری کشور امید بخش است. در میراث فرهنگی تا قبل دولت فقط 457 موزه داشتیم که در این دولت، 254 موزه اضافه شد و تعداد اثار ثبت جهانی به  رشد 55 درصدی رسید.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: رییس جمهور می تواند این نوید و خبر خوش را به مردم کردستان و کرمانشاه برای ثبت اورامانات بدهد که این منطقه، یکی از منظرهای فرهنگی است که امروز نماینده یونسکو در این دو استان در حال بازدید است تا اروامات با 400 هزار هکتار اراضی، به ثبت جهانی برسد.

او گفت: امروز 12 هتل 17 مجتمع گردشگری و اقامتی 23 واحد پذیرایی 5 مرکز تفریحی در 9 استان افتتاح می شود. در مجموع 87 پروژه با حجم هزار و 67میلیارد تومان افتتاح می شود تا پایان دولت هم، چندین هتل 5 ستاره افتتاح می شود و ده هزار میلیارد تومان تا پایان دولت در قالب بیش از 600 پروژه به بهره برداری، خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز