وزیر نیرو خبر داد؛

مطالعه مهندسین ایرانی بر اتصال شبکه برق ایران، آذربایجان و روسیه/ امکان تبادل انرژی بین ۳ کشور از طریق روسیه با اروپا

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۰۵:۲۸:۳۵
کد خبر: ۱۰۶۳۵۰۵
مطالعه مهندسین ایرانی بر اتصال شبکه برق ایران، آذربایجان و روسیه/ امکان تبادل انرژی بین ۳ کشور از طریق روسیه با اروپا
وزیر نیرو درباره اتصال شبکه برق ایران، آذربایجان و روسیه" گفت: طبق توافق 3 کشور، مطالعه این پروژه توسط یک شرکت واجد شرایط مهندسین مشاور ایرانی، انجام می شود.

 «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره اتصال شبکه برق ایران، آذربایجان و روسیه گفت: این پروژه برای همزمان کردن یا سنکرون کردن سیستم برق ایران، آذربایجان و فدراسیون روسیه است. طبق توافق 3 کشور، مطالعه این پروژه توسط یک شرکت واجد شرایط مهندسین مشاور ایرانی، انجام می شود. این قرارداد به امضا رسیده و مهندسین مشاور ایرانی کار خود را شروع کرده‌اند. انتظار می‌رود امسال مطالعات پیرامون این پروژه به اتمام برسد و بلافاصله، پس از اتمام کار اجرای اتصال آغاز، می‌شود.

او در رابطه با مزایای این پروژه ادامه داد: از فواید این پروژه می‌توان به ایجاد یک سیستم پایدار و مطمئن برای هر سه کشور اشاره داشت، البته امکان تبادل انرژی بین 3 کشور از طریق روسیه با اروپا را برقرار می کند. هزینه‌های اجرای این پروژه در انتهای مطالعه‌ آن ان‌شاءالله مشخص می‌شود.

اردکانیان در پاسخ به این سوال که این طرح چقدر در کاهش هزینه برق اثر دارد  گفت: ممکن است هزینه تمام شده برق در اثر رو آوردن به سمت تکنولوژی‌های ارزان‌تر و روش‌های مناسب‌تر، کاهش پیدا کند اما چون ما برق را به قیمت یارانه‌ای، عرضه می‌کنیم هر نوع کاهشی در قیمت تمام شده، لزوما به معنای کاهش در قیمت عرضه برق به مصرف کننده نخواهد بود. 4

نظر شما