سخنگوی رسمی دولت الجزایر:

مسئله فلسطین، مقدس است/ از عادی‌سازی حمایت نمی‌کنیم

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۰۹:۳۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۳۶۳۱
مسئله فلسطین، مقدس است/ از عادی‌سازی حمایت نمی‌کنیم
سخنگوی رسمی دولت الجزایر ضمن مقدس دانستن مسئله فلسطین، گفت که الجزایر فلسطین را مهمترین مسئله خود می‌داند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عمار بلحیمر» سخنگوی رسمی دولت الجزایر و وزیر ارتباطات این کشور تأکید کرد که این کشور از مسئله فلسطین حمایت می‌کند.

بلحیمر گفت: «مسئله فلسطین، یک مسئله مقدس است. الجزایر آن را مهمترین مسئله می‌داند. این مسئله، یک مسئله عادلانه بوده و موضع ما روشن، صریح و ثابت است».

وی با بیان اینکه «ما از عادی‌سازی استقبال و حمایت نمی‌کنیم»، تصریح کرد، مسئله فلسطین در سیاست خارجی الجزایر، یک مسئله مهم بوده و در قلب ملت ملت الجزایر باقی خواهد ماند.

این وزیر الجزایری درباره موضع این کشور در قبال سوریه توضیح داد: «در نشستهای کشورهای عربی، موضع ما همیشه در قبال سوریه روشن و صریح بود».

بلحیمر با اشاره به اینکه موضع الجزایر همیشه در همبستگی با ملتهای عربی است، خاطر نشان کرد، . الجزایر در یک برهه زمانی، نظر خود را در مخالفت با تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب ابراز کرد.

در همین ارتباط، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر از آرمان فلسطین حمایت و تأکید کرد که حق ملت فلسطین در تشکیل کشوری به پایتختی قدس، غیر قابل چانه‌زنی است.

رئیس جمهور الجزایر با بیان اینکه «مسئله فلسطین برای الجزایر و ملتش، یک مسئله مقدس و مهم‌ترین مسئله باقی خواهد ماند»، خاطر نشان کرد: «بار دیگر حمایت ثابت خود را از ملت، آرمان عادلانه و حق غیر قابل تصرف فلسطین در تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت، اعلام می‌کنیم».

امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر جاری توافق عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را امضا کردند؛ اقدامی که خشم گروههای فلسطین و ملل مسلمان را به همراه داشت و از آن تحت عنوان خیانت به مسئله فلسطین یاد شد.

نظر شما