مدیرکل منابع انسانی وزارت کشور:

اولویت استخدام با داوطلبان بومی است

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۱۰:۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۳۶۵۰
اولویت استخدام با داوطلبان بومی است
مدیرکل منابع انسانی وزارت کشور​ با اعلام اینکه جمعه شب آخرین مهلت ثبت نام آزمون استخدامی است، گفت: اولویت با افراد بومی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، «اکبر روشن ضمیر» مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت کشور در رابطه با هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور که از طریق سایت سازمان سنجش انتشار یافت، گفت: داوطلبان علاقه‌مند به خدمت در صف و ستاد وزارت کشور تا آخر شب امروز یعنی ساعت بیست و چهار امشب فرصت ثبت نام دارند.

وی با تشریح اینکه اولویت استخدام در این دوره از آزمون با داوطلبان بومی است، اظهار داشت: بنا و استراتژی وزارت کشور بر جذب نیروی‌های نخبه بومی است تا هم ضمن داشتن تخصص علمی و دانش، شناخت بومی و کافی با محل خدمت‌شان داشته باشند. 

مدیرکل منابع انسانی وزارت کشور​ ادامه داد: به غیر از مراکز استان‌ها و استان تهران، در شهرستان‌ها اولویت استخدام با تحصیل‌کردگان بومی است. 

روشن ضمیر افزود: در استخدام فوق که بر اساس آزمون عمومی سازمان سنجش و مصاحبه تخصصی در کانون ارزیابی این وزارتخانه بر اساس مدل شایستگی‌های علمی صورت می‌پذیرد، تعداد ۶۰ سهمیه به ستاد وزارت کشور، ۲۹۰ سهمیه برای اشتغال در فرمانداری‌ها و ۱۱۵۰ سهمیه به بخشداری‌های سراسر کشور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان متولی اصلی سیاست داخلی کشور به دنبال جذب نخبگان است، اظهار داشت: پیشبرد دقیق و منسجم برنامه‌ها و ماموریت‌های کلان وزارت کشور نیازمند کادر و بدنه قوی اجرایی دارد که در این دوره از استخدام، در تلاش برای جذب با استعدادترین افراد در بدنه وزارت کشور هستیم.

نظر شما