اختلافات آمریکا و فرانسه بر سر لبنان به کجا می انجامد؟

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۱۹:۳۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۶۳۷۸۴
اختلافات آمریکا و فرانسه بر سر لبنان به کجا می انجامد؟
ناظران و تحلیلگران سیاسی معتقدند که آمریکا و عربستان در ادامه تحرکات فرانسه، قصد دارند از اوضاع لبنان بهره برداری کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، کارشناسان سیاسی معتقدند که عدم انطباق بین مواضع فرانسه و آمریکا در قبال اوضاع لبنان، می تواند مانعی در مقابل اجرای طرح ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در لبنان شود.

آنها بر این عقیده اند که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در سفر به بیروت تأکید کرده بود که طرحش از پشتیبانی بین المللی برخوردار است اما اظهارات "دیوید هیل"، معاون وزیر خارجه آمریکا و دیگر مقامات این کشور نشان داده است که دیدگاه های آمریکا در قبال لبنان با دیدگاه های فرانسه متفاوت است.

کارشناسان سیاسی تشریح می کنند که فرانسه به دنبال ایجاد جای پایی در منطقه مدیترانه است و پس از انفجار بندر بیروت، بهانه لازم را برای این هدف پیدا کرده است.

به گفته کارشناسان تحریم هایی که واشنگتن علیه دو وزیر لبنانی یعنی یوسف فنیانوس و علی حسن خلیل وضع کرده است در واقع نوعی سنگ اندازی جلوی طرح ماکرون است چرا که این حرکت دقیقا در گرماگرم تلاش های پاریس برای ایجاد شرایط و جو مثبت در لبنان انجام شده است.

فعالان جریان ملی آزاد لبنان معتقدند که این جریان همه تسهیلات لازم را برای تشکیل کابینه فراهم خواهد کرد زیرا عدم وجود کابینه، باعث آشفتگی در اوضاع کشور خواهد شد مخصوصا که در شرایط فعلی هیچ یک از احزاب لبنانی طرحی برای کنترل اوضاع ندارند.

فعالان معتقدند که جریان "المرده" یا حزب قومگرا یا دیگر احزاب و جریان ها در این محور، تصمیم هایی خلاف تصمیم های جریان مقاومت اتخاذ خواهند کرد.

کارشناسان سیاسی پیش بینی می کنند که منطقه در آستانه تغییرات عمیق و بنیادینی قرار دارد که پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ می دهند، زیرا محور مقاومت به قدرت مهمی در منطقه تبدیل شده است و محور مقابل، نمی تواند پیروزیی را که از طریق سیاسی به دست نیاورده است از راه نظامی کسب کند و همین امر همه طرف ها را ناچار خواهد کرد در برخورد با لبنان، دیدگاهی واقع بینانه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز