عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

ایران هر زمان اراده کند، تنگه هرمز را می‎‌بندد/ با راه‌اندازی پایگاه نیروی دریایی در شرق تنگه هرمز دشمنان ناامید شدند

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۲۳:۳۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۴۴۳۴
ایران هر زمان اراده کند، تنگه هرمز را می‎‌بندد/ با راه‌اندازی پایگاه نیروی دریایی در شرق تنگه هرمز دشمنان ناامید شدند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در طول چهل سال بعد از انقلاب ایران، امنیت تنگه هرمز را تامین کرده و بارها اعلام کرده است اگر آمریکا و هم‌پیمان‌های آن، بخواهند کوچکترین ناامنی را در منطقه خلیج فارس ایجاد کنند، با توجه به اینکه کنترل تنگه هرمز در دست ایران است، هر زمان اراده کنیم می‌توانیم تنگه را بر روی اقتصاد دنیا ببندیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس پایگاه نیروی دریایی شهید سید مجید راهبر شهرستان سیریک در منطقه شرق تنگه هرمز با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

در همین راستا «یعقوب رضازاده»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در مورد اهمیت بهره‌برداری از این پایگاه نیروی دریایی در تنگه هرمز به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در حقیقت تنگه هرمز یکی از شاه‌راه‌های اقتصادی جهان است و از این جهت، دارای اهمیت است؛ همچنین در طول چهل سال بعد از انقلاب، ایران امنیت این تنگه را تامین کرده و بارها اعلام کرده است اگر آمریکا و هم‌پیمان‌های آن بخواهند، کوچکترین ناامنی را در منطقه خلیج فارس ایجاد کنند، با توجه به اینکه کنترل تنگه هرمز در دست ایران است، هر زمان اراده کنیم می‌توانیم تنگه هرمز را بر روی اقتصاد دنیا، ببندیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تنگه هرمز افزود: در واقع تنگه هرمز نقش حیاتی دارد همچنان که یکی از فرماندهان نظامی آمریکا در خصوص اهمیت این تنگه گفته بود، اگر قلب دنیا خاورمیانه باشد، قلب خاورمیانه خلیج فارس است.

رضازاده با اشاره به اینکه خلیج فارس و تنگه هرمز متعلق به ایران هستند و ما امنیت آن را تامین می‎کنیم، تصریح کرد: در حقیقت راه‌اندازی پایگاه نیروی دریایی شهید سید مجید در منطقه شرق تنگه هرمز، نمادی از قدرت ایران است که با این حرکت دشمنان ناامید شدند بنابراین راه‌اندازی این پایگاه به نفع ایران است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توانایی ایران در تامین امنیت خلیج فارس نشان‎دهنده این است که این کشور می‌تواند، امنیت آب‌های بین‎المللی را هم تامین کند، خاطرنشان کرد: ایران با تامین امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و آب‌های سرزمینی در دوران دفاع مقدس، سازندگی و دوران کنونی نشان داده است که این توانایی را دارد که امنیت، آب‌های بین‌‎المللی را هم تامین کند.

رضازاده با تاکید بر افزایش توانمندی و قدرت دفاعی ایران یادآور شد: همچنان که ایران در بحث محافظت از کشتی‌های نفتی که به یکی از کشورهای آمریکای جنوبی بنزین منتقل می‌کرد، اثبات کرد که می‌تواند امنیت آب‌های بین‌المللی را هم تامین کند.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز