المیادین از توافق گروه‌های یمنی برای مبادله اسرا خبر داد

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۲۱:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۴۷۷
المیادین از توافق گروه‌های یمنی برای مبادله اسرا خبر داد
شبکه خبری "المیادین" شنبه شب گزارش داد که برخی گزارش‌ها حکایت از توافق طرف‌های یمنی در مذاکرات سوئیس برای مبادله اسرا دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، براساس گزارش المیادین، توافق میان طرف‌های یمنی موجب آزادی یکهزار و ۸۰ زندانی و اسیر می‌شود.

این گزارش می‌افزاید که ۱۹ نظامی عربستانی نیز شامل این مبادله اسیران خواهد شد.

همچنین قرار است که "مارتین گریفیث" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن فردا ظهر در کنفرانس مطبوعاتی نتایج کامل و جزییات بیشتر این مذاکرات را اعلام کند.

هیاتی از انصارالله یمن ۲۶ شهریورماه وارد سوئیس شده بود تا درباره اسیران و بازداشت شدگان با هیاتی از دولت "عبدربه منصور هادی" رییس جمهوری مستعفی و فراری مذاکره کند.

براساس برخی گزارش‌ها، این مذاکرات در تفرجگاه کوهستانی در سوئیس و به دور از رسانه‌ها برگزار شده است.

"عبدالقادر مرتضی " رییس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن نیز ۱۱ شهریورماه از آزادی ۲۶ اسیر از ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور طی عملیات مبادله با نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن خبر داده بود.

اول شهریور امسال نیز هشت اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک توافق محلی با چهار تن از نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن مبادله شده بودند. 

پیشتر، انصارالله یمن در ژانویه سال ۲۰۲۰ فاش کرد که در راستای اجرای توافق نامه مبادله اسرا بین دو طرف ۶ زندانی سعودی را به کمیته بین المللی صلیب سرخ تحویل داده است.  

دولت نجات ملی یمن ۱۱ فروردین ماه سال جاری نیز اعلام کرد که پس از نشست یک هفته‌ای این گروه و دولت فراری و مستعفی یمن، توافق شد که یکهزار و ۴۰۰ اسیر از دو طرف آزاد شوند. 

دور گذشته مذاکرات میان دولت مستعفی و فراری یمن و انصارالله ۲۳ ماه مارس (۴ فروردین ماه) در امان اردن برگزار شد. 

پیش از ان نیز سازمان ملل متحد و کمیته صلیب سرخ جهانی ۱۶ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۷ بهمن 98 ) در پایان سومین نشست کمیته تبادل اسیران میان انصار الله و دولت مستعفی یمن اعلام کرد که دو طرف برای یک برنامه مفصل در خصوص مبادله اسیران به توافق رسیدند. 

مبادله اسیران یکی از موضوعات اساسی در گفت و گوهای یمنی - یمنی است که تلاش‌ها در گذشته معمولا در این زمینه همواره ناکام بوده و تنها در برخی موارد با میانجیگری‌های محلی، مبادله شماری از اسیران انجام شده بود. 

کمیته ملی امور اسیران یمن پرونده اسیران را یک پرونده انسانی می‌دانند و در تلاش برای حل آن است، در حالی که ائتلاف سعودی با وجود تفاهم‌های به عمل آمده در اغلب موضوعات مربوط به تبادل اسرا در توافقنامه سوئد، در مسیر حل این پرونده سنگ‌اندازی می‌کند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز