رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

بازدارندگی حاصل از دفاع مقدس بی نظیر است

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۲۳:۰۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۴۵۰۱
بازدارندگی حاصل از دفاع مقدس بی نظیر است
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید براینکه بازدارندگی حاصل از دفاع مقدس بی نظیر است، گفت: پس از هشت سال دفاع مقدس مشخص شد که از این پس شروع جنگ با دشمن است اما خاتمه آن دیگر با دشمن نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امشب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس درخصوص توانمندی های دفاعی نیروهای مسلح و تحولات منطقه سخن گفت.

سرلشکر باقری در آغاز این گفت وگو با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و دیگر شهدای جنگ تحمیلی، گفت: امروز پنجم مهر ماه، ۳۹ سال از عملیات پیروزمند شکست حصر آبادان می گذرد که سردار شهید باقری همانطور که در فیلم آخرین روزهای زمستان به نمایش گذاشته شده بود، نقش ویژه ای در آن داشت.

وی در پاسخ به درخواست مجری برای تشریح نقش شهید باقری در عملیات ثامن الائمه، تصریح کرد: از ویژگی‌های این شهید این بود که تلاش می‌کرد این بی‌نظمی و درهم ریختگی جبهه در اول جنگ و بخصوص در خوزستان که اصل تهاجم دشمن آنجا بود را از بین ببرد و منسجم کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هدف در ابتدای جنگ متوقف کردن دشمن بود، گفت: عملیات‌های کوچکی در راستای عملیات ثامن الائمه از یک گروهان در غرب سوسنگرد آغاز و ۲۵ عملیات کوچک به مرور انجام شد که این عملیات ها کادرسازی و در نیروهای ایرانی اعتماد به نفس ایجاد کرد.

سرلشکر باقری موفقیت عملیات‌های کوچکی که انجام شد را زمینه ساز طراحی عملیات ثامن الائمه دانست و افزود: در طراحی این عملیات اولین بار بود که فرماندهان ارتش و سپاه به طور مشترک یک عملیات را طراحی کردند و قرار شد به این ترتیب از سه محور شمالی، شرقی و جنوبی همزمان به دشمنی که از رودخانه کارون عبور کرده، حمله شود.

نظر شما