عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم:

اگر دهه ۶۰ تجهیزات امروز را داشتیم، مدت زمان جنگ کمتر می‌شد/ در صنعت هوا فضا در رده دهم جهانی هستیم/ توانستیم به پهبادهای با بُرد بیش از هزار کیلومتر برسیم

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۵:۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۰۶۵۰۱۵
اگر دهه ۶۰ تجهیزات امروز را داشتیم، مدت زمان جنگ کمتر می‌شد/ در صنعت هوا فضا در رده دهم جهانی هستیم/ توانستیم به پهبادهای با بُرد بیش از هزار کیلومتر برسیم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: از سال 65، همزمان که درگیر جنگ بودیم، شروع به ساخت پهباد کردیم که در نهایت امروز توانستیم به پهبادهای با بُرد بیش از هزار کیلومتر که چند ساعت می‌توانند پرواز کنند و ماموریت انجام دهند، دست پیدا کردیم.

«محمداسماعیل کوثری»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، در رابطه با اهمیت پیشرفت‌های صنعت دفاعی در حوزه رادارها و پهبادها به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: هر کشوری برای برقراری امنیت داخلی و خارجی، نیاز دارد که از امکانات و تجهیزات روز برخوردار باشد که از طریق آنها، بتواند همه تجهیزات زمینی، دریایی و هوایی کشورهای همجوار و معاند را رصد کند.

این نماینده مجلس نهم افزود: ایران یکی از کشورهایی است که با توجه به دشمنان زیادی که در عرضه بین‌المللی دارد، باید از امکانات و تجهیزات مورد نیاز روز برخودار باشد، به صورت انبوه تولید داشته و از آنها استفاده کند تا مجدداً، غافلگیر نشویم.

کوثری با اشاره به قرار گرفتن ایران در صنعت هوا فضا در رده دهم جهانی تصریح کرد: به دلیل اینکه همه امکانات ایران در حوزه دفاعی در داخل کشور تولید می‌شود، پیشرفت و تامین نیازمندی‌های کشور در این حوزه بسیار ارزان تمام می‌شود لذا همیشه، باید به بالاتر از نیاز دسترسی پیدا کنیم که از این طریق بازدارندگی نیز ایجاد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با تاکید بر تاثیر پیشرفت‌های حوزه دفاعی بر افزایش اعتبار ایران در عرصه بین‌الملل اظهار کرد: هر کشوری در عرصه بین‌الملل براساس توانمندی، نیروهای متخصص و امکانات موجود داخلی رتبه‌بندی می‌شود، لذا ایران هم براساس تجهیزات و امکاناتی که دارد و در جایگاهی بالایی قرار دارد، که به اعتبار کشور در سطح جهان کمک می‌کند.

کوثری با بیان اینکه این پیشرفت‎‌ها حاصل تلاش‌ سال‌ها نیروهای متخصص داخلی است، خاطرنشان کرد: همچنان که قالیباف گفت از سال 65، همزمان که درگیر جنگ بودیم، شروع به ساخت پهبادها کردیم که در نهایت امروز، توانستیم به پهبادهای با بُرد بیش از هزار کیلومتر که چند ساعت می‌توانند، پرواز کنند و ماموریت انجام دهند، دست پیدا کردیم.

این نماینده مجلس نهم در رابطه با تاثیر مساعدت‌های مجلس در تخصیص بودجه، بر پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه دفاعی ادامه داد: هر کشوری بنا بر وضعیت اقتصادی خود و دشمنانی که دارد، بودجه‌بندی می‌کند، برهمین اساس در مجلس هشتم و نهم کمیسیون تلفیق، میزان بودجه دفاعی را با ارزیابی وضع اقتصادی کشور و دشمنان خارجی، مشخص می‌کرد چرا که همانطور به بهبود وضعیت معیشت نیاز داریم به تامین امنیت و تقویت صنعت دفاعی نیز، نیاز داریم.

فرمانده سابق لشکر 27 محمدرسول‌الله در رابطه با کمبود تجهیزات در دوران جنگ یادآور شد: در دوران جنگ کمبود تجهیزات و مهمات به حدی بود که حتی به سختی می‌توانستیم مهمات تهیه کنیم، اگر آن موقع تجهیزات امروز را داشتیم مدت زمان هشت ساله هم کمتر می‌شد و زودتر از اینها، جنگ به پایان می‌رسید. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز