یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب:

هیچ‌کدام از کاندیداهای مطرح جوانگرا نیستند/ جریان اصلاح‌طلب و دولت اعتدالی حسن روحانی توانست چند جوان را پرورش دهد

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۰۵:۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۰۶۵۰۲۴
هیچ‌کدام از کاندیداهای مطرح جوانگرا نیستند/ جریان اصلاح‌طلب و دولت اعتدالی حسن روحانی توانست چند جوان را پرورش دهد
یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: چهره‌هایی که در حال حاضر مطرح هستند چه در جریان اصولگرایی و چه در جریان اصلاح‌طلب، هیچکدام جوانگرا نبودند.

«پیام مجرد»، چهره سیاسی اصلاح‌طلب، درباره نگاه جوانان احزاب اصلاح‌طلب به انتخابات ریاست جمهوری 1400 به خبرنگار سیاسی برنا گفت: همانطور که رهبری فرمودند برای انتخابات 1400 باید به سمت دولت جوان حرکت کرد؛ حال دولت جوان دو مبنا می‌تواند داشته باشد، مبنی بر اینکه آیا رئیس‌جمهور جوان بیاید که دولت جوان تشکیل دهد یا رئیس‌جمهور کارآمد و جوانگرا روی کار بیاید. این مسئله برای جریان‌های سیاسی، متاسفانه جا نیفتاده است. دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب به غیر از دولت دوم روحانی که در زمینه اعتماد به جوانان، نمره قابل قبولی دارد و توانست مدیران جوان خوبی را پرورش دهد متاسفانه جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب به ویژه تشکل‌ها و احزاب، در این زمینه که بتوانند کادرسازی کنند، مدیر معرفی کنند و یا به نوعی در درون احزاب، دولت در سایه تشکیل بدهند،  نمره قابل قبولی نگرفته‌ اند. البته فکر نمی‌کنم که در بخشی از حاکمیت چه در جریان اصولگرا و چه در جریان اصلاح‌طلب، خلاف خواسته رهبری را بخواهند پیگیری کنند. 

مجرد ادامه داد: نگاه جوانان به انتخابات اینگونه است که ما باید به سمتی حرکت کنیم که اگر جوان شایسته‌ای‌ وجود داشته باشد آن را معرفی کنیم که یقینا همین حالا نیز جوانان اصلاح‌طلب به دنبال این هستند که با توجه به شرایطی که شورای نگهبان و مجلس تعیین کرده‌اند مبنی براینکه رئیس جمهور باید 45 سال داشته باشد، باید ببینیم ما چه گزینه‌ای داریم که بتوانیم فردی را که در حد ریاست یک قوه  یا وزیر بوده و سوابق خوبی داشته باشد، معرفی کنیم.

عضو حزب اسلامی کار عنوان کرد: چیزی که بنده در سطح کلان جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مشاهده می‌کنم متاسفانه با توجه به سن 45 سالی که اعلام کردند و ردیف سنی جوان که طبق آمار یونیسف تا 40 سالگی است، فکر نمی‌کنم که در 1400 دولت جوانی داشته باشیم از این رو جوانان اصلاح طلب، باید به دنبال گزینه‌هایی بگردند که جوانگرایی را حداقل در دولت دوم روحانی توانستند به اثبات برسانند.

مجرد بیان کرد: بسیاری از چهره‌هایی که به عنوان کاندیدا در حال حاضر مطرح هستند، چهره‌هایی هستند که از یکی، دو ماه آینده که فضا انتخاباتی و رقابتی خواهد شد، قطعا نام‌شان را در سال آینده نخواهیم دید و شنید و جزو اسامی جوانگرایی نیستند.  به بیان دیگر چهره‌هایی که در حال حاضر مطرح هستند چه در جریان اصولگرایی و چه در جریان اصلاح‌طلب، هیچ‌کدام جوانگرا نبودند حداقل جریان اصلاح‌طلب و دولت اعتدالی حسن روحانی توانست چند جوان را پرورش دهد اما متاسفانه جوانگرایی را در جریان اصولگرایی شاهد نبوده‌ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز