وزیر دفاع قطر مطرح کرد؛

حمله به "قطر" توسط عربستان و متحدانش

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۷:۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۰۶۵۱۰۳
حمله به قطر توسط عربستان و متحدانش
«خالد بن عطیه»، وزیر دفاع قطر اعلام کرد که کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین قصد حمله به این کشور را داشتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  این اظهارات بن عطیه در برنامه مستندی با نام «المسافه صفر» یکشنبه شب از این شبکه قطری پخش شد.

وزیر دفاع قطر گفت که عربستان و متحدانش پیش از محاصره قطر، طرحی برای حمله به این کشور تهیه کرده بودند.

وی افزود: عربستان و متحدانش از یکسال و نیم پیش از محاصره قطر، با تبلیغات رسانه‌ای تلاش می کردند تا اخبار دروغین را علیه دوحه منتشر کردند.

بن عطیه گفت: شماری از رؤسا و رهبران سیاسی کشورها از جمله رییس جمهوری آمریکا در دیدار با همتای رومانی، وزیر خارجه سابق آلمان و امیر کویت در دیدار با رییس جمهوری آمریکا، نیت این چهار کشور برای حمله به قطر را مستند کردند.

او افزود که همه آن‌ها تأکید داشتند که کشورهای عربی چهارگانه قصد حمله به قطر را داشتند.

وزیر دفاع قطر اضافه کرد، دونالد ترامپ از مواضع خود در حمایت از کشورهای محاصره کننده قطر به دنبال درک روابط راهبردی دوحه – واشنگتن، عقب نشینی کرد.

بحران روابط سیاسی قطر روز ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۱۳۹۶) با قطع روابط دیپلماتیک چهار کشور عربی به محوریت عربستان سعودی با قطر به وقوع پیوست. در مقابل، کشورهای ایران و ترکیه به حمایت از قطر پرداختند.

ابتدا چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، بحرین به محوریت عربستان سعودی با قطر قطع روابط دیپلماتیک کردند؛ پس از آن برخی کشورهای عربی از این اقدام عربستان سعودی پشتیبانی کرده و روابط خود را با قطر قطع کردند.

 

نظر شما
پرونده ویژه