وزیر امور خارجه:

نباید به خاطر منافع سیاسی و جناحی از حق مردم غافل شویم/ به مردم بدهکاریم

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۱:۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۵۲۸۶
نباید به خاطر منافع سیاسی و جناحی از حق مردم غافل شویم/ به مردم بدهکاریم
وزیر امور خارجه گفت: نباید به خاطر منافع سیاسی و جناحی از حق مردم غافل شویم، بسیار باید تلاش کنیم تا هزینه ای که خانواده شهدا دادند را، پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه، در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت خارجه گفت: مردم صرف نظر دین و مذهب، عشق حسین در ریشه آنها دوانده شده است. شهدا تاج سر و افتخار کشور هستند ما شرمنده مردم هستیم. چه ایرانی شیعه، چه ایران سنی، مسیحی، زردشتی و یهودی در خون‌شان عشق به امام حسین (ع) وجود دارد. در خون ایرانی افتحار به مکتب ایثار و شهادت است و این ایران را سرپا نگه داشته است. 

وزیر امور خارجه اظهار کرد: رشادت های شهدا به کشور اقتدار بخشیده است و در شرایط ناگوار بین‌المللی و منطقه‌ای و نابسامانی‌ها اجازه نداده تا کسی به این مردم توهین و فخر بفروشد، یا قدرتی یاوه‌گویی کند.


او خطاب به دشمنان ایران بیان کرد: دشمن گمان می کرد، تهران و اهواز و شهرهای دیگر را تصرف می‌کند و از اهواز با دنیا سخن می‌گوید اما صدام به زباله‌دان تاریخ پیوست. تصور می‌کردید که ظرف 10 روز، جور دیگری ایران با شما سخن می‌گوید اما فرهنگ و ایثار و شهادت مانع از این اهداف شد. هواپیمای آواکس به عراق دادید. آخرین اطلاعات جبهه‌ها را به عراق دادید حتی وقتی می‌دانستید عراق از سلاح شمیایی استفاده می‌کند. هواپیمای میراژ به عراق دادید. موشک اگزوسه به عراق دادید. امروز می‌خواهید از مردم لبنان حمایت کنید؟ تاریخ این منطقه را فراموش نکرده و مردم این جنایت‌ها را فراموش نمی‌کند. سلاح شیمیایی از آلمان و هلند در اختیار عراق قرار می‌گرفت و علیه مردم ایران و علیه مردم سردشت استفاده می‌شد، امروز برای ما ادعای مدنیت می‌کنید؟  

وزیر امور خارجه بار دیگر خطاب به دشمنان ایران تأکید کرد: کشوری سراغ دارید که در طول 8 سال دفاع مقدس سلاح به صدام نداده باشد؟ 75 میلیارد دلار پول به صدام داده شد تا مردم ایران را شهید کند و ایران را به زانو دربیاورد. اطلاعات جنگی جبهه‌های ما را به عراق دادید.  تانک‌های چیفتن هر روز از لابلای زرورق در‌میآمد و شهدای ما با تانک‌هایی که شما به صدام دادید، می‌جنگیدند. شما جنایت‌کار علیه بشریت هستید. جوانان ما در برابر رژیم بعث ایستادند. شما می‌خواهید داعش را از بین ببرید شما دشمن شماره 1 داعش را به شهادت رساندید؛ آنچنان که فقط یک دست از سردار ما ماند. شما اینگونه هستید. شما وحشی هستید. امروز ما را به زانو درنیاوردید چون مردم ما متکی به فرهنگ غنی هستند. همه بر علیه ایران حرکت کردید و هنوز هم می کنید، اما این فرهنگ ایثار و شهادت است که مردم را زنده نگه داشته است.

او خطاب به خانواده شهدا گفت: نیروهای مسلح هم از مردم هستند و عاشق امام حسین هستند. آن چیزی که باعث شده از فشارها عبور کنیم حضور مردم و فرهنگ و ایثار و شهادت است. شما عزت و افتخار ایران هستید شما ایران را سرپا نگه داشتید. اگر این فرهنگ و نگرش شما نبود، حتما 8 سال مقاومت اتفاق نمی‌افتاد. قدر خود را بدانید شما نمایندگان یک فرهنگ هستید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز