وزیر کشور:

مسئولان نباید با اظهارات ناروا شرایط مردم را سخت‌تر کنند

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۳۳۰
مسئولان نباید با اظهارات ناروا شرایط مردم را سخت‌تر کنند
وزیر کشور گفت: ما باید با لطف خداوند، وحدت، همدلی، هماهنگی و تلاش بیشتر، این شرایطی که برای مردم ما واقعا دشوار است را سهل‌تر کنیم و با اظهارنظرهای ناروا آن را سخت‌تر نسازیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در پایان همایش استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: گزارشی را که استانداران در حوزه امنیتی، اقتصادی و اجتماعی ارائه دادند ضعف و موفقیت‌هایی داشت و به تناسب همین گزارش‌ها نیر، تصمیماتی اتخاذ شد تا در مرحله اجرا بتواند، موثر باشد.

او افزود: اولویت وزارت کشور امنیت داخلی است و تذکر داده شد همه موارد مربوط به امنیت کشور، رصد، پیش بینی و پیشگیری ها در این باره صورت گیرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: شورای تأمین باید فعال تر از قبل باشد و تصمیم ها نیز به روز باشد. هر کدام از دلایلی که بُعد ملی پیدا می کند در شورای امنیت باید مورد توجه قرار گیرد اما خوشبختانه، هیچ موضوع امنیتی نگران کننده خاصی در هیچ ‌یک از گزارش‌های امروز در هیچ‌ یک از مناطق کشور از مرزها گرفته تا داخل شهرها، نداشتیم. 

وزیر کشور درباره گزارشات استانداران در حوزه اقتصادی عنوان کرد: با توجه به عملیاتی بودن فعالیت استانداران در سطح استان‌ها و اشراف کامل آنها به موضوعات، ظرفیت‌ها، مشکلات و مسائل، استانداران ما همچنان معتقدند می‌توانند، با واگذاری اختیارات بیشتر و قبول مسئولیت از این ظرفیت‌ها موفق‌تر عمل کنند. همچنین در عین حال باید روی نظام توزیع، نظارت و رفع موانع تولید و هماهنگی بین همه واحدهای اقتصادی به ویژه بانک‌ها، کارهای بیشتری انجام شود.

او افزود: در شرایط کنونی  اولویت نخست ما تامین معیشت، وفور کالا برای مردم و فعالیت تولیدی کارخانجات و جلوگیری از بیکاری است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به گزارشات سیاسی استانداران گفت: در شرایط کنونی اولویت ما حفظ وحدت، انسجام، امیدبخشی و تقویت روحیه مشارکت جویانه در مردم است و با توجه به اینکه در مسیر برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ پیش می‌رویم، این موضوع اهمیت بیشتری دارد.

او اضافه کرد: البته انتخابات اصلی، ریاست جمهوری است که در کنار آن انتخابات خبرگان، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس هم برگزار می‌شود اما فعالیت‌ها در حوزه انتخابات ریاست جمهوری، بُعد ملی و در حوزه شوراها و مجلس بُعد منطقه‌ای و محلی دارد. استانداران از همین حالا نگرانی‌هایی درباره نوع رقابت‌ها، قضاوت‌ها و داوری‌ها و برخی رقابت‌های ستیزه‌جویانه که پیشتر در برخی مناطق مطرح بود را اعلام و تاکید کردند که حتما، این فضا باید مدیریت شود، تا بستر انتخابات سالم، قانونی و توام با امنیت برای ۱۴۰۰ فراهم شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی درباره گزارشات اجتماعی استاندارن نیز اشاره کرد: هفته قبل هم گزارش جامع آسیب‌های اجتماعی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردیم و قرار شد، نشست دیگری با شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شود. گزارشات امروز استانداران در حوزه اجتماعی به ما کمک خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه بحث تحریم و افزایش قیمت‌ها باعث مشکلات بسیاری برای مردم شده که ما مسئولان باید به مردم کمک کنیم و شرایط را سخت تر نکنیم، تصریح کرد: ما باید با لطف خداوند، وحدت، همدلی، هماهنگی و تلاش بیشتر، این شرایطی که برای مردم ما واقعا دشوار است را سهل‌تر کنیم و با اظهارنظرهای ناروا، آن را سخت‌تر نسازیم.

رحمانی ‌فضلی در پایان عنوان کرد: از طرفی با بحث کرونا مواجه هستیم و آسیب و نگرانی‌های روحی نسبت به این موضوع وجود دارد و از طرف دیگر، بحث تحریم‌ها و افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی در بازار است اما با همه این‌ها مردم، دشمن را می‌شناسند و مقاومت و استقامت را در پیش گرفتند و ما به عنوان مسئول، باید شرایط را تسهیل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز