عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

اسرائیل درگیری میان ارمنستان و آذربایجان را مدیریت می‌کند/ اگر درگیری‌ها ادامه داشته باشد هیچ‌کدام از این دو کشور برنده نمی‌شوند

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۵:۳۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۶۲۲۹
اسرائیل درگیری میان ارمنستان و آذربایجان را مدیریت می‌کند/ اگر درگیری‌ها ادامه داشته باشد هیچ‌کدام از این دو کشور برنده نمی‌شوند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اسرائیل تلاش می کند، نظم منطقه قفقاز مخدوش شود و با ایجاد تنش، آرامش را از مردم منطقه بگیرد.

«فداحسین مالکی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با افزایش منازعات میان ارمنستان و آذربایجان و نقش اسرائیل در این تنش‌ها به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: مناقشات آذربایجان و ارمنستان ریشه صد ساله دارد. اراده برخی از کشورها نظیر آمریکا و اسرائیل مبنی بر این بوده است که این مناقشات، همیشه وجود داشته باشد تا ردپای آنها در منطقه پررنگ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع ایران در منازعات اذربایجان و ارمنستان افزود: مواضع جمهوری اسلامی بر این قرار دارد که آذربایجان و ارمنستان مانند گذشته مشکلات خود را از طریق گفتگو حل و فصل کنند. چراکه اگر درگیری‌ها ادامه داشته باشد هیچ‌کدام از این دو کشور برنده نخواهند شد.

مالکی تصریح کرد: متاسفانه پای اسرائیل در منطقه باز شد و امروز هم این رژیم، این درگیری‌ها را مدیریت می‌کند که باعث می‌‌شود، نظم منطقه قفقاز مخدوش شود و با ایجاد تنش، آرامش را از مردم منطقه بگیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه با توجه به شکست گروه مینسک (امریکا،روسیه،فرانسه) در حل مناقشات منطقه قفقاز، وقت آن رسیده که این مسئله در قالب گروه 3+3، متشکل ایران، ترکیه و روسیه از طرفی و آذربایجان، ارمنستان و گرجستان مورد بررسی قرار گیرد؟ اظهار کرد: نیازی به حضور گروه مینسک برای حل اختلافات در این منطقه نیست چرا که شناختی از منطقه ندارند، از طرفی باید به این حرکت آمریکا و فرانسه مشکوک بود.

مالکی خاطر نشان کرد: در اولین فرصت کشورهای منطقه اعم از ایران، ترکیه و ارمنستان و آذربایجان و روسیه باید در قالب اجلاسی موضوع را حل و فصل کنند چرا که ممکن است، برخی از کشورهای همسایه هم به نوعی به این مسئله دامن بزنند که این به مصلحت نیست و ممکن است، برای کشورهای منطقه و همسایه، مشکل‌ساز شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با آینده منازعات میان آذربایجان و ارمنستان یادآور شد: در حال حاضر شرایط نگران کننده است که اگر ادامه پیدا کند، تنش‌ها افزایش می‌یابد و یارگیری میان کشورها برای حمایت از دو طرف درگیر، بیشتر می‌‎شود. بنابراین باید سازمان ملل و جامعه بین‌المللی به این قضیه ورود پیدا کنند.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز