معاون عملیات نیروی دریایی ارتش خبر داد؛

دستیابی ارتش ایران به سامانه ساخت زیردریایی بومی

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۶:۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۶۶۷۵۸
دستیابی ارتش ایران به سامانه ساخت زیردریایی بومی
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه فرایند تولید امنیت و جهش تولید همچنان ادامه دارد، گفت: در حوزه زیرسطحی به گونه‌ای پیشرفت کردیم که علم آن را گسترش دادیم و به سامانه ساخت زیردریایی بومی دست پیدا کردیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دریادار دوم غلامرضا طحانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش همگام با سایر نیروهای مسلح اقدامات مهم و موثری انجام داده است. در سال ۵۹ که تحرکات دشمن بعثی در مرزها قابل مشاهده و احساس بود، یگان‌های تکاوری، شناوری و پروازی نیروی دریایی ارتش در خرمشهر و خلیج‌فارس حضور فعالی داشتند که مهمترین نمونه آن دفاع قهرمانانه ۳۴ روزه تکاوران نیروی دریایی ارتش بود.

طحانی یادآور شد: در حوزه شناوری و صحنه دریا کمتر از ۶۷ روز از آغاز رسمی جنگ تحمیلی توسط بعثی‌ها، نیروی دریایی ارتش با استفاده از ظرفیت‌های خود پرونده نیروی دریایی دشمن بعثی را درهم پیچید و با اجرای ۳ عملیات «شهید صفری» و «اشکان» و «مروارید» در آبانماه سال ۵۹ شاه رگ حیاتی اقتصادی دشمن بعثی را در شمال آب‌های خلیج فارس با انجام سکوهای نفتی «البکر» و «الامیه» شناورهای رسمی رژیم بعثی را منهدم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس موضوع اسکورت کاروان بسیار حائز اهمیت بود، با توجه به اینکه بنادری که در خلیج‌فارس داشتیم شناورهای جمهوری اسلامی ایران از بنادر به خوبی حفاظت کردند و صادرات پایانه نفتی خارک نیز لحظه‌ای قطع نشد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در طول دوران دفاع مقدس با توجه به اینکه در بدترین شرایط تحریمی قرار گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که باید به گونه‌ای عمل کنیم که در مواقع بحران خودکفا باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، طحانی افزود: باتوجه به تنوع تجهیزاتی نیروی دریایی در حوزه زیرسطحی، سطحی، پروازی و موشکی اقدامات و برنامه‌های خوبی پیش‌بینی و اجرا شده و نیروی دریایی ارتش در حوزه موشکی به وضعیت خیلی خوبی رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه فرایند تولید امنیت و جهش تولید همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه زیرسطحی به گونه‌ای پیشرفت کردیم که علم آن را گسترش دادیم و هم به سامانه ساخت زیردریایی بومی دست پیدا کردیم. ناوشکن «جماران»، «سهند»، و غیره از دستاوردهایی در حوزه شناورهای سطحی است که به آن دست پیدا کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز