رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد؛

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فضای مجازی در دستور کار دولت

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۲۰:۲۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۶۸۴۶
حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فضای مجازی در دستور کار دولت
رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه برای توسعه کشور نیازمند حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هستیم، گفت: دو مقوله توسعه زیر ساخت‌های فضای مجازی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از موضوعات مهمی است که دولت به آن توجه کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمود واعظی امروز در نشست هماهنگی حمایت شبکه بانکی از شرکت های دانش بنیان که به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد، با اشاره به تجربه خود در زمان فعالیت در وزارت ارتباطات برای حمایت از استارتاپ‌ها، با تاکید بر اینکه باید به جوانان اعتماد کنیم و رویکردها را تغییر دهیم، افزود: اگر قرار است که کشور به تولید ثروت، قدرت، توسعه اقتصادی و اشتغال برسد، باید به جوانان و خیل عظیم فارغ التحصیلان اعتماد شود و ریسک آنها را بپذیریم.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: در بانک‌ها جایی برای حمایت از جوانان شاغل در این شرکت‌ها تعریف نشده بود و ثروت این شرکت‌ها به جای سرمایه، نوآوری و خلافیت و پشتکار آنها است.

واعظی خاطر نشان کرد: اگر روزی سرمایه، موجب ثروت آفرینی می‌شد، امروز ایده، خلاقیت، نوآوری و بیگ دیتاها ثروت آفرینی را موجب می‌شود از این رو بسیار مهم است که به این مقولات توجه شود.

رییس دفتر رییس جمهور، با اشاره به اعمال ظالمانه تحریم‌ها خاطر نشان کرد: علاوه بر آنکه با شیوع کرونا برای مردم مشکلاتی ایجادشده است، به دلیل عدم مبادلات بین المللی، قیمت کالاها برای مردم افزایش یافته است ولی در همین دوران دولت دستاوردهای بزرگی داشته که در آیندگان بر روی آن حساب باز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه از سال 1392 دولت دو مقوله را مد نظر قرار داده است، ادامه داد: مقوله اول "فضای مجازی" است. برخی از جمله من بیشتر به بخش فرهنگی فضای مجازی توجه می‌کنند ولی نباید اسیر این جنبه شویم؛ چرا که اگر می‌خواهیم اقتصاد دانش بنیان در کشور شکل بگیرد، بر بستر فضای مجازی است.

واعظی اضافه کرد: اگر اساتید با علم روز تدریس می‌کنند و اگر دانشجویان با علم روز آشنا هستند و به مقالات روز دسترسی دارند به دلیل توسعه زیر ساخت‌های فضای مجازی است که از سوی دولت ایجاد شده است.

وی مقوله دوم مورد توجه دولت را شرکت‌های دانش بنیان دانست و یادآور شد: دولت ریسک شرکت‌های دانش بنیان را پذیرفته است؛ چرا که شاهد بودیم در هر جایی که دچار مشکل شدیم به دنبال این شرکت‌ها بودیم و دیدیم که این شرکت‌ها نیز توانستند نیازهای کشور را مرتفع کنند. نمونه آن در شرایط شیوع کرونا ویروس است.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به همکاری بانک‌ها با معاونت علمی برای حمایت از شرکت‎های دانش بنیان گفت: زمانی که اسنپ و تپسی در حال تاسیس بود بسیاری از نهادها با آن مخالف بودند ولی امروز این بستر در کشور فراهم شده است. نیاز است تا ما رویکردهای را تغییر دهیم.

واعظی تاکید کرد: اگر بخواهیم مسایل کشور را حل کنیم حتما باید از این شرکت‌ها حمایت شود. ما برای همیشه نمی‌توانیم این روند را ادامه دهیم.

وی با اشاره به همکاری صمیمانه صندوق نوآوری با معاونت علمی گفت: این همکاری بیشترین اثر بخشی را در حمایت از شرکت‌ها داشته است .

 

نظر شما