یک چهره سیاسی اصلاح‌ طلب:

جوانان اصلاح‌طلب برای انتخابات ۱۴۰۰ به سمت یک کاندیدای جوانگرا می‌روند/ هیچ شخصیت‌سازی در حوزه جوانان در احزاب برای کاندیداتوری صورت نگرفته است

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۲۳:۳۱:۱۲
کد خبر: ۱۰۶۷۲۱۷
جوانان اصلاح‌طلب برای انتخابات ۱۴۰۰ به سمت یک کاندیدای جوانگرا می‌روند/ هیچ شخصیت‌سازی در حوزه جوانان در احزاب برای کاندیداتوری صورت نگرفته است
یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: در بحث انتخابات 1400 جوانان با توجه به گله‌ و دلخوری که دارند سمت کسی می‌روند که احساس کنند، حداقل یک نگاه ویژه و مثبت به جوانان دارد.

«ساجد رحمانیان»، عضو شورای مرکزی سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام (ره)، درباره نقش جوانان در انتخابات‌های مختلف به خبرنگار سیاسی برنا گفت: در سال 92، بسیاری از بزرگان جریان اصلاح طلب تقریبا منفعل بودند و چرخه اصلی انتخابات 92 بحث جوانان بود، جوانان هم انتظار بالایی داشتند که در سطوح مدیریتی مختلف به کار گرفته شوند که آن گونه که باید، محقق نشد. 

او افزود: انتظاری که وجود داشت این بود که مثلا بحث احیای سازمان ملی جوانان، عملا در خود مجلسی که در اختیار اصلاح طلبان بود که فکر کنم آن زمان یکی از مخالفان اصلی آن یک اصلاح طلب بود، در آنجا رد شد. این مطالبه عملا به سال 96 هم رسید و عملا بعد از اینکه اصلاح طلبان مجلس و شورا را داشتند، اتفاقی که افتاده بود جوانان عملا احساس کردند، همه کاری که باید انجام می‌دادند را انجام دادند و دیگر وقت آن است که از آنها استفاده شود و متأسفانه این اتفاق، هم رخ نداد. 

رحمانیان با بیان اینکه احزاب بعد از سال 96 همه منفعل شدند، تشریح کرد: یعنی احزاب فقط تبدیل شدند به یک سری احزابی که در حدی یک عده محدودی هستند یکی از دلایلش هم این بود که جوانان تقریبا از  بزرگان خودشان چه در جناح اصلاح طلب و چه در جناح اصولگرا، ناامید شده بودند اما اتفاقی که حداقل در این چند وقت دارم رصد می‌کنم، این است که بین جوانان اصلاح طلب و اصولگرا، تا حدی یک همگرایی به وجود آمده و هدف اصلی آن صرفا این است که نوبت نسل سوم و چهارم انقلاب، رسیده و این مطالبه را دارند.

او ادامه داد: در حال حاضر فرق نمی‌کند که چه شخصی برای ریاست ‌جمهوری بیاید. جوانان از یکسو بررسی می‌کنند که در بسیاری از سیستم‌ها و نهادهایی که زیر مجموعه رهبری هستند، یک سری از افراد جوان به کار گرفته شدند که این اتفاق خوبی بوده و حداقل به کارگیری شده اما در بحث دولت، این اتفاق هر چند رخ داده اما محدود بوده که متأسفانه در سایه پیران قدیمی ما، آنها هم منفعل شدند یعنی نتوانستند هیچ کاری انجام دهند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب بیان کرد:  در بحث انتخابات 1400 جوانان با توجه به گله‌ و دلخوری که دارند سمت کسی می‌روند که احساس کنند، حداقل یک نگاه ویژه و مثبت به جوانان دارد و دوباره با جمله کلیشه‌ای، اینکه ما فرصت صحیح و خطا نداریم و از این دست جملات، روبرو نشوند. 

او با تاکید براینکه اینها نه بحث اصلاح طلبی است نه اصولگرایی، عنوان کرد: یعنی جوانان اصولگرا هم مثل ما هستند اما چون از نظر  تعدد در جریان اصولگرایی، جوانان اصولگرا، تعدادشان بیشتر است آنچنان به چشم نمی‌آید اما در جریان اصلاح طلبی، محسوس‌تر است وگرنه در جریان اصولگرایی هم، همین طور است.

او اضافه کرد: شاید بگوییم جوانان اصولگرا حداقل یک سری پست‌ها را در زمان احمدی نژاد داشتند اما باز هم گله دارند و این مسئله، کاملا مشهود است اما اگر بخواهم در مورد 1400 جمله‌ای بگویم احساس می‌کنم آنچنان که باید، شاهد رأی تشکیلاتی نباشیم چون گله‌ها از بزرگان جریانات سیاسی بسیار زیاد شده و از سوی دیگر هم، جوانان به دنبال این هستند که خودشان به یک ائتلاف مشترک برسند. در واقع جوانان بیشتر به دنبال نگاه جوانگرایی و اعتماد را می‌خواهند. 

رحمانیان در پاسخ به این سوال که تاکنون چه کسی را مورد بررسی قرار داده اید که به جوانان توجه دارد و یا اصلا در این باره بحثی با کاندیدایی صورت گرفته است؟ تصریح کرد: نام بردن از شخص در این شرایط شاید به نوعی کار درستی نباشد به هر حال هر چند بسیاری از آقایان به کار تشکیلاتی اعتقاد ندارند اما ما به کار تشکیلاتی‌مان، اعتقاد داریم. به هر حال هستند افرادی که این نگاه را به جوانان دارند مثلا بعضی بر این باورند که صرفا بهتر است، جوانان در کارهای اجرایی وارد شوند. اما اینکه بگوییم دنبال یک شخص هستند یا دنبال این هستند که از شخصیتی عبور کنند و به یک شخصیتی جدید برسند، فکر نمی کنم چنین اتفاقاتی رخ دهد و دنبال شخص جدیدی باشند.

او ادامه داد: متاسفانه هیچ شخصیت سازی در حوزه جوانان انجام نشده که ما شخص جدیدی داشته باشیم که بگوییم از الان به بعد، آن شخص رهبر جریان ماست. حتی جوانان در حول و حوش رده سنی 40-50 هستند آنها هم در نسل پایین‌تر از خودشان متأسفانه نتوانستند، کاری کنند. اینکه شخصیت سازی انجام شود برای یک نفر که به عنوان رهبر یک جریان مطرح باشد احساس می‌کنم چنین چیزی اتفاق نیفتد، چون یکی از پایه‌هایش موجود نیست مگر اینکه یک سری از بچه‌ها که فعالیت سیاسی حرفه‌ای داشتند، آن هم در بحث‌های تشکیلاتی خودشان یک سری افراد را قبول داشته باشند. از این رو اینکه شخص باشد و شخص محور عمل شود احساس می‌کنم خیلی نیاز به کار دارد و احساس می‌کنم، مقداری در این موضوع مشکل داریم و 1400 هم، انتخاباتی متفاوت است.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز