عادی‌سازی روابط سودان و عمان با اسرائیل به تعویق افتاد

۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۱۳:۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۷۳۲۵
عادی‌سازی روابط سودان و عمان با اسرائیل به تعویق افتاد
روزنامه عبری معاریو اعلام کرد علیرغم اظهارات خوش بینانه رژیم صهیونیستی، عمان و سودان در برقراری روابط دیپلماتیک با این رژیم عجله ای ندارند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این روزنامه به نقل از "یوسف العتیبه " سفیر امارات در امریکا (که نقش مهمی در ایجاد ارتباطات میان کشورش و رژیم صهیونیستی داشت) اظهار داشت: عمان و سودان در زمانی که مناسب ببینند در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد.

گفتنی است سخنرانی اخیر نماینده عمان در مجمع عمومی نیز موجب خرسندی حماس شد زیرا وی درباره درخواست های عادلانه و قانونی ملت فلسطین و ایجاد دولت مسنقل فلسطینی به مرکزیت قدس اشغالی بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل و ابتکار صلح کشورهای عربی سخن گفته بود.

به گفته معاریو برخی منابع عمان نیز اعلام داشتند هیثم بن طارق سلطان جدید در صدد تحکیم حکومت خود است و بدر البوسعیدی جایگزین یوسف بن علوی وزیر امور خارجه پیشین شده که نقش مهمی در برقراری روابط میان این رژیم و امارات ایفا کرد.

معاریو اعلام کرد: عمان هم اکنون در سیاست خارجه خود دوراندیشی می کند و پیش از انتخابات آمریکا هیچ اقدام دراماتیکی انجام نمی دهد تا با طرفی درگیر نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز