واکنش‌‌ها به خبر ابتلای "ترامپ" به ویروس‌ کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۰:۳۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۷۶۶۲
واکنش‌‌ها به خبر ابتلای ترامپ به ویروس‌ کرونا
خبر ابتلای رییس جمهورآمریکا به ویروس کرونا واکنش های زیادی را به همراه داشت و در این بین برخی کشور ها برای دونالد ترامپ آرزوی بهبودی کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، در پی انتشار خبر ابتلای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و همسرش ملانیا ترامپ به ویروس کرونا شاخص سهام در بازارهای آمریکا ۱.۴ درصد سقوط کرد و قیمت نفت نیز روز جمعه ۴ درصد کاهش یافت. انتشار این خبر واکنش‌های گسترده‌ای را در میان رهبران سیاسی جهان نیز در پی داشت.

مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی، در پیامی خطاب به دونالد ترامپ نوشت: «من و بانوی اول [کره جنوبی] به همراه مردم کره، برای شما و همسرتان آرزوی بهبودی سریع داریم. همچنین برای خانواده شما و مردم آمریکا نیز آرزوی تسلی و دلگرمی می‌کنیم.»

رییس‌جمهوری پیشین آمریکا هم برای دونالد ترامپ و همسرش که به کرونا مبتلا شده‌اند، آرزوی بهبودی کرد.  باراک اوباما، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در یک سخنرانی در فضای مجازی بیان کرد: هرچند ما در میانه یک نبرد سیاسی بزرگ قرار داریم و این نبرد را کاملاً جدی گرفته‌ایم اما همچنین مایلیم برای رییس‌جمهوری ایالات متحده و بانوی اول آرزوی بهبودی داشته باشیم.

وزارت امور خارجه چین برای رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، آرزوی سلامتی و بهبودی هرچه سریع‌تر کرد، این پیام توسط هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در توییتر منتشر شد و نخستین بیانیه رسمی پکن از روز جمعه که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد خودش و همسرش ملانیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، محسوب می‌شود.

ترامپ در آخرین پیام توییتری خود بعد از انتقال به بیمارستان والتر رید، اعلام کرد که اوضاع خوب است.

 

 

نظر شما