رییس مرکز راهبردی مطالعات ارتش:

وزارت دفاع آغازگر مسیر خودکفایی در نیروهای مسلح شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۴:۲۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۷۸۷۹
وزارت دفاع آغازگر مسیر خودکفایی در نیروهای مسلح شد
رییس مرکز راهبردی مطالعات ارتش با بیان اینکه وزارت دفاع آغازگر مسیر خودکفایی در نیروهای مسلح شد، گفت: در جنگ ۸ساله با رژیم بعث تمامی کریدورهای تجاری و اقتصادی ایران توسط نظام سلطه بسته بود و ما برای تامین قطعات و تجهیزات خود با موانع متعددی روبرو بودیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع،  احمدرضا پوردستان در بازدید از دستاوردهای وزارت دفاع در نمایشگاه دفاع مقدس اظهارداشت: کشورهای بیگانه پس از پیروزی انقلاب گمان می‌کردند با خروجشان از کشور، دست نیاز ایران جلوی ابرقدرت‌ها باز خواهد ماند و راداراها، هواپیماها و تجهیزاتی که راهبریش با آنها بود، بلااستفاده خواهد ماند.

رییس مرکز راهبردی مطالعات ارتش با بیان تدبیر نورانی امام راحل مبنی بر خودکفایی و خود اتکایی و نشر لایه به لایه این فرمان گرانسنگ توسط  فرمانده معظم کل قوا افزود: در همان آغاز جنگ وزارت دفاع با توجه به تخصص و قابلیت‌های فنی جوانان خود مسیر خودکفایی را پیش گرفتند و پس از این سازمان ارتش و نیروی هوایی پای کار آمدند و در نهایت نیروهای مسلح توجه به ظرفیت‌های درونی را در وجود خود نهادینه کردند.

پوردستان با بیان اینکه وزارت دفاع آغازگر مسیر خودکفایی در نیروهای مسلح شد و در واقع بارقه امید این امر مهم ابتدا در وزارت دفاع جرقه و سپس در نیروهای مسلح شعله‌ور شد، خاطرنشان کرد: در جنگ ۸ساله با رژیم بعث تمامی کریدورهای تجاری و اقتصادی ایران توسط نظام سلطه بسته بود و ما برای تامین قطعات و تجهیزات خود با موانع متعددی روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در دوران دفاع مقدس با تولید انواع مهمات، سلاح، گلوله اجازه نداد جنگ حالت توقف به خود بگیرد، یادآور شد: اقدامات وزارت دفاع و نقش بی‌بدیل این سازمان مکتبی در دوران دفاع مقدس یکی از مهمترین مولفه‌های مقاومت و پیروزی ایران در جنگ بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز