نایب رییس کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

هر کسی در آمریکا به قدرت برسد، باید نقش ایران را در نظر بگیرد/ آمریکا در میانه فروپاشی اخلاقی است

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۹:۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۸۰۴۹
هر کسی در آمریکا به قدرت برسد، باید نقش ایران را در نظر بگیرد/ آمریکا در میانه فروپاشی اخلاقی است
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر کسی که در آمریکا به قدرت برسد باید نقش ایران را در نظر بگیرد و روند مناظراتی در آمریکا نشان می دهد که طرف های کاندیدا و دو حزب آمریکا به خوبی می دانند که ایران نقش و جایگاه مهم منطقه ای دارد و برای ایران، فرقی نمی کند که چه حزبی قدرت را در دست بگیرد.

«عباس مقتدایی»، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با مناظره بایدن و ترامپ گفت: این مناظره هویت واقعی حکمرانی در ایالت متحده را نشان داد، دروغگویی و اتهام های که هر یک به یکدیگر وارد کردند، و نابخردی و ناکارآمدی که مشخصه اساسی مناظره بود. این مناظره نشان داد، حکمرانی در ایالت متحده آمریکا مبتنی بر رویکردهای نژاد پرستانه و براساس منطق قلدری و زور است. 

او ادامه داد: جریان مناظره نشان داد که هر یک از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه مسر هستند تا با هر روش و شیوه ای، قدرت را حفظ و یا بدست‌ آورند. اخلاق سرمایه داری و دور شدن از اخلاق انسانی در این مناظره به وضوح مشهود بود که منافع مجموعه های دارای ثروت به عنوان پشتوانه های این دو فرد و حزب چگونه کارکردهایی را طراحی کرده و پیش می برد. 

مقتدایی گفت: این مناظره واقعیت حکمرانی ناسالم را در سطح جهانی به تصویر کشید و مشخص کرد که ایالت متحده، دوران ابتدایی فروپاشی را از سر گذرانده است و در میانه فروپاشی اخلاقی است. 

او در پاسخ به این سوال که برخی به شکست ترامپ در این مناظره اشاره کردند و پس از خبر ابتلای او به کرونا این موضوع را فرار ترامپ از مناظره تلقی کردند دیدگاه شما چیست، گفت: چون مبانی اخلاق انسانی در جریان دستیابی به قدرت مطرح نیست و اخلاق سرمایه داری و مبتنی بر زور و قدرت به عنوان یک مبنای اساسی پذیرفته شده است، فریبکاری، فرار از رسانه، استفاده از زور، قدرت و پول برای تغییر افکار عمومی همه به عنوان ابزارهای مشروع سرمایه داری است که با اخلاق اصیل انسانی و مبانی توحیدی، متفاوت است. در این روند هیچ احتمالی را نباید نادیده گرفت اما واقعیت این است که کرونا به ترامپ سرایت کرده و ممکن است در خصوص نحوه آن بزرگنمایی و یا حتی کوچک نمایی های صورت بگیرد. باید منتظر ماند و دید کرونا با ترامپ چه می کند. 

او‌ در پاسخ به این سوال که آیا برنده انتخابات۲۰۲۰ شانس مذاکره با ایران را دارد یا خیر، گفت: ایران کشور قدرتمند و اثر گذار در عرصه های منطقه ای و بین المللی است. ما قدرت هفدهم اقتصاد جهانی هستیم، دست برتر و دارای یک ساختار قوی در منطقه هستیم و منابع و ثروت ایران، آنقدر هست که همه قدرت های بزرگ و از جمله، ایالت متحده امریکا ناگزیر به دیدن ایران و در نظر گرفتن نقش و جایگاه این کشور مهم و اثر گذار و دارای این پیشینه تاریخی، عظیم است. هر کسی که در آمریکا به قدرت برسد باید نقش ایران را در نظر بگیرد و روند مناظراتی در آمریکا نشان می دهد که طرف های کاندیدا و دو حزب آمریکا به خوبی می دانند که ایران نقش و جایگاه مهم منطقه ای دارد و برای ایران، فرقی نمی کند که چه حزبی قدرت را در دست بگیرد؛ ما مسیر خود را با قدرت پیش می گیریم.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز