پیام توییتری علی‌اف درباره آزادسازی یک منطقه راهبردی در قره باغ

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۶۸۱۲۴
پیام توییتری علی‌اف درباره آزادسازی یک منطقه راهبردی در قره باغ
"الهام علی‌اف" رییس جمهوری آذربایجان روز شنبه در صفحه توییتری خود، از آزادسازی منطقه راهبردی "ماداگیز" در قره باغ خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در پیام توییتری علی‌اف آمده است: ارتش جمهوری آذربایجان امروز پرچم کشورمان را در "ماداگیز" برافراشته است و این منطقه، اکنون در کنترل نیروهای ما قرار دارد.

"ماگادیز" به عنوان منطقه مسکونی دارای ارتفاعات استراتژیک در شمال "قره باغ" واقع است و کنترل این منطقه امکان نظارت بر مسیر شهرستان های "آغدره" و "کلبجر" جمهوری آذربایجان را که در زمان حاضر تحت کنترل نیروهای ارمنی قرار دارند، فراهم می‌کند.

درگیری های نظامی نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز شنبه و در هفتمین روز عملیات نظامی همچنان با شدت ادامه داشته و این درگیری ها با شلیک متقابل موشک و توپخانه در چند مسیر منطقه مورد مناقشه قره باغ همراه می باشد.

بر اثر این درگیری ها، خسارات مالی به مناطق مسکونی واقع در نزدیکی محل عملیات نظامی وارد شده است.

بامداد یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سرگرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را آغاز کننده درگیری و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغاز کننده حمله دانست.

نظر شما