مراسم عمره در عربستان از سرگرفته شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۰۷:۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۸۱۳۸
مراسم عمره در عربستان از سرگرفته شد
عربستان سعودی شنبه شب اعلام کرد که برگزاری مراسم عمره از شب شنبه –یکشنبه به وقت مکه مکرمه به صورت تدریجی ازسر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  وزارت حج و عمره عربستان‌شنبه شب اعلام کرد که تمام آمادگی‌ها برای پذیرش عمره‌گزاران و در چارچوب توصیه‌های بهداشتی مناسب برای جلوگیری از ویروس کرونا تکمیل شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که مراحل برگزاری عمره به چهار مرحله تقسیم می‌شود: در مرحله نخست ۳۰ درصد ظرفیت مسجد الحرام و مسجدالنبی (ص) به زائران اختصاص می یابد، در مرحله دوم که ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) آغاز خواهد شد، این ظرفیت به ۷۵ درصد خواهد رسید.

براساس گزارش وزارت حج و عمره عربستان،  مرحله سوم اول ماه نوامبر (دهه اول آبان) آغاز می‌شود و عمره و سفر عمره‌گزاران خارجی به مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با ظرفیت صد درصدی پذیرش آغاز خواهد شد و با اعلام پایان همه‌گیری ویروس کرونا یا نابودی کامل آن، مرحله چهارم آغاز می‌شود.

برپایه این گزارش، مدیریت تطهیر و ضد عفونی مسجد الحرام اعلام کرد که این صحن مقدس روزانه ۱۰ بار شسته می‌شود و شستشو هر بار پس از آن صورت می‌گیرد که عمره‌گزاران از ادای مناسک عمره فارغ می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید که در روند ضد عفونی مسجد الحرام ۴ هزار کارگر زن و مرد فعالیت دارند و روزانه حدود ۶۰ هزار لیتر از بهترین انواع مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده استفاده می‌شود.

 

نظر شما