لوکاشنکو:

هیچ سلاحی به ایروان و باکو نداده‌ایم

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۹:۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۸۷۴۹
هیچ سلاحی به ایروان و باکو نداده‌ایم
رئیس‌جمهور بلاروس در گفت‌وگو با همتای ارمنی خود با رد شایعات اخیر رسانه‌ها تأکید کرد که «مینسک» در 6 ماه اخیر هیچ‌گونه تسلیحاتی به جمهوری آذربایجان یا ارمنستان نداده است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در گفت‌وگوی تلفنی با «آرمن سرکیسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان تأکید کرد که «مینسک» در شش ماه اخیر هیچ‌گونه سلاحی به جمهوری آذربایجان و ارمنستان نداده است.

خبرگزاری روسی «تاس» در گزارشی نوشت که خبرگزاری دولتی بلاروس (بلتا) امروز دوشنبه در خصوص گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور بلاروس و ارمنستان گزارش کرد که سرکیسیان با لوکاشنکو تماس تلفنی برقرار کرده است و سران دو کشور در خصوص اوضاع اجتماعی-اقتصادی و سیاسی بلاروس و ارمنستان گفت‌وگو کرده‌اند.

طبق این گزارش، سرکیسیان اطلاعاتی را درباره اوضاع «قره باغ کوهستانی» در اختیار همتای بلاروسی خود قرار داده است.

لوکاشنکو در حالی تأکید کرده است که در شش ماه اخیر هیچ‌گونه تسلیحاتی به جمهوری آذربایجان ارائه نداده است که اخیراً گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه محموله‌های نظامی از سوی بلاروس به جمهوری آذربایجان تحویل داده شده است.

رئیس‌جمهور بلاروس با اشاره به این گزارشات تأکید کرد:‌«پاسخ صریحی به این اطلاعات دروغین داده شده است مبنی بر اینکه هیچ‌گونه محموله نظامی در شش ماه اخیر به آذربایجان یا ارمنستان تحویل داده نشده است».

دور جدیدی از درگیری‌های میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهر ماه) آغاز شد و طرفین یکدیگر را به حملات خمپاره‌ای به قلمروهایشان متهم کردند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته است و وسعت آن نیز گسترش یافته است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

 

 

نظر شما