وزیر دادگستری آمریکا قرنطینه شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۴:۵۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۹۰۶۱
وزیر دادگستری آمریکا قرنطینه شد
رسانه آمریکایی خبر داد، «ویلیام بار» وزیر دادگستری این کشور که در مراسم اخیر کاخ سفید که بدون رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا برگزار شد حضور داشت، از بیم ابتلا به این ویروس قرنطینه شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا، همسرش، چندین سناتور و اعضای دولت او در مراسم اعلام نامزدی «ایمی کانی بارت» برای قضاوت در دیوان عالی ادامه دارد، وزیر دادگستری آمریکا که در این مراسم حضور داشت، نیز قرنطینه شده است.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ویلیام بار» وزیر دادگستری (دادستان کل) آمریکا به رغم امتناع اولیه خودش از قرنطینه شدن بعد از حضور در مراسم جنجالی ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) در کاخ سفید، از بیم ابتلا به ویروس کرونا تصمیم گرفته که قرنطینه شود.

رسانه‌های آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند، وزیر دادگستری این کشور در مراسم اخیر در کاخ سفید با حضور دونالد ترامپ و دیگر مقام‌های دولت او و قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره به منظور اعلام نامزدی «ایمی کانی بارت» برای عضویت در دیوان عالی ایالات متحده حضور داشت.

پیش از این در فیلم‌ها و تصاویری که از این مراسم منتشر شده بود، ویلیام بار ۷۰ ساله در کنار «کلیان کانوی» دستیار سابق ترامپ و بدون ماسک دیده می‌شود؛ کسی که بعدا خبر ابتلای او به ویروس کرونا اعلام شد.

«کری کوپک» سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا در گفت‌و‌گو با رسانه‌‍‌های این کشور خبر تغییر تصمیم آقای بار و قرنطینه شدن او را تایید کرد اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

وی افزود، وزیر دادگستری آمریکا از روز جمعه (تایید ابتلای ترامپ به کرونا) چهار بار تست ابتلا به کرونا داد و نتیجه همه این تست‌ها منفی بوده است.

تایید قرنطینه شدن ویلیام بار یک روز بعد از آن صورت گرفت که سخنگوی او اعلام کرده بود، وزیر دادگستری آمریکا تصمیمی برای قرنطینه شدن ندارد.

پیشتر یک مقام ارشد دولت ترامپ گفته احتمالاً منشا ابتلای خوشه‌ای مقامات کاخ سفید و مقامات ارشد جمهوری‌خواه، مراسم اعلام نامزدی بارت برای قضاوت در دیوان عالی بوده است.

این مراسم در «رُز گاردِن» کاخ سفید برگزار شد اما میهمانان در فضاهای بسته کاخ سفید هم حضور یافتند و در تصاویر منتشر شده، دیده می‌شود حضار ماسک به صورت ندارند و فاصله اجتماعی هم رعایت نمی‌شود.

تا کنون علاوه بر ترامپ و همسرش، ابتلای چندین نفر از حضار این مراسم شامل کلیان کانوی، سناتور مایک لی از ایالت یوتا و «رو جان ای جنکینز» رئیس دانشگاه نوتردام تایید شده است.

نظر شما