عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

مشکلات فعلی ناشی از نبودن دستگاه نظارتی متعهد است/ رئیس مجلس و مجلس در فضای دیگری هستند/ در مجلس هیچ کس در جایگاه خود نیست

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۵:۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۶۹۰۹۷
مشکلات فعلی ناشی از نبودن دستگاه نظارتی متعهد است/ رئیس مجلس و مجلس در فضای دیگری هستند/ در مجلس هیچ کس در جایگاه خود نیست
عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی ناطقی نطق می‌کند باید رئیس مجلسی باشد که گوش کند، بگوید طرح را بیاور و من هم حمایت می‌کنم اما هیچ‌کدام از این موارد در مجلس اتفاق نمی‌افتد چراکه رئیس مجلس و مجلس در فضای دیگری سیر می‌کنند.

«محمود احمدی بیغش»، عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در ارزیابی نقش تصویب نشدن FATF و پالرمو بر وضعیت اقتصادی کنونی کشور به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات، ناشی از مواردی مانند نداشتن دستگاه نظارتی متعهد است. این یک واقعیت است که در حال حاضر نظارت نداریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بنده حدود دو ماه قبل طی نطقی در صحن علنی پیشنهاد کردم که با کمک مجلس، سازمان نظارت ملی شکل بگیرد تا مردم از این وضعیت و مشکلات نجات پیدا کنند اما متاسفانه کسی به این نطق توجه نکرد و رئیس مجلس که باید به این نطق‌ها گوش کند و به نمایندگان کمک کند، اصلا در این وادی نیست.

احمدی‌بیغش ادامه داد: وقتی ناطقی نطق می‌کند باید رئیس مجلسی باشد که گوش کند، بگوید طرح را بیاور و من هم حمایت می‌کنم اما هیچ‌کدام از این موارد در مجلس اتفاق نمی‌افتد، چراکه رئیس مجلس و مجلس در فضای دیگری سیر می‌کنند و هیچ کس در جایگاه خود نیست.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در خصوص اثرات عدم عضویت ایران در پالرمو تصریح کرد: اثر نپذیرفتن FATF و پالرمو بر روی مشکلات کنونی حدود 15درصد است، 85% در صد باقیمانده مربوط به مواردی نظیر عدم مدیریت و نظارت درست است.

احمدی‌بیغش در پاسخ به اینکه آیا ظرفیتی برای پیوستن ایران به FATF وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: FATF و پالرمو تنها نمی‎‌توانند باعث نجات کشور از وضعیت بد اقتصادی شوند. در این شرایط به سمت هر کدام از آنها برویم خیری در آن وجود ندارد و مشکلی از ما حل نمی‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز