قائم مقام دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین:

اصولگرایان در قیدوبند جمنا و شانا نیستند بلکه به دنبال وحدت حداکثری‌اند/ جلسات با ضرغامی و سردار دهقان، انتخاباتی نبوده است/ جامعه اسلامی مهندسین هنوز به مصداق ورود پیدا نکرده است

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۰۵:۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۶۹۱۴۰
اصولگرایان در قیدوبند جمنا و شانا نیستند بلکه به دنبال وحدت حداکثری‌اند/ جلسات با ضرغامی و سردار دهقان، انتخاباتی نبوده است/ جامعه اسلامی مهندسین هنوز به مصداق ورود پیدا نکرده است
قائم مقام دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین گفت: اصولگرایان در قید و بند اسامی نیستند اما آنچه که برای ما حائز اهمیت است فعالیت برای رسیدن به وحدت حداکثری است.

«علیرضا خجسته پور»، قائم مقام دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین، درباره برنامه‌های این حزب برای انتخابات 1400 و رایزنی با کاندیداهای احتمالی به خبرنگار سیاسی برنا گفت: انتخابات 1400 به واسطه اینکه پس از دو دور ریاست جمهوری حسن روحانی است و قاعدتا یک رئیس جمهور دیگری، طبق قانون اساسی باید سکان قوه مجریه را در اختیار بگیرد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

او افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و شرایط حوزه سیاست خارجی ما و غیره، انتخابات 1400، انتخابات پراهمیتی است. یکی از مسائلی که در فضای عمومی کشور اهمیت دارد موضوع کار و تولید و اولویت‌های اصلی در کشور است که همان بحث معیشت و رفاه مردم است؛ از این رو درگیر کردن اذهان عمومی درباره کاندیداهای انتخابات 1400 و موضوعات جناحی و سیاسی، ممکن است به روند کار در قوای مختلف آسیب برساند.

این چهره سیاسی اصولگرا ادامه داد: بنابراین جامعه اسلامی مهندسین اولا به تَبَع جبهه پیروان خط امام و رهبری که مسئولیت ریاست آن برعهده باهنر است اولویت خود را در این مسیر، فضای اداری و اقتصادی کشور قرار داده است. دوم اینکه در خصوص برنامه‌های کلی انتخابات باید گفت که به هر حال بحث‌ها و چارچوب‌بندی‌ها آغاز شده است. ما اسلوبی که در انتخابات قبلی داشتیم مجددا پیگیری خواهیم کرد؛ بدین گونه که جامعه اسلامی مهندسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری در ذیل ائتلاف فراگیر و بزرگ اصولگرایان فعالیت خواهد کرد.

خجسته پور عنوان کرد: حال ائتلاف فراگیر اصولگرایان ممکن است گاهی نامش جمنا یا گاهی شورای ائتلاف یا 5+6 یا جبهه متحد و غیره باشد؛ در واقع اصولگرایان در قید و بند اسامی نیستند. فعالیت برای رسیدن به وحدت حداکثری برای ما اهمیت دارد این وحدت هم ممکن است یک وحدت، صددرصدی نباشد بدین معنا که اصولگرایان به صددرصد وحدت نرسند، بلکه همه تلاش ما براین است که به وحدت حداکثری برسیم اما اینکه به چه میزان وحدت برسیم، در حال حاضر مشخص نیست و تا حدودی پوشیده است چراکه در هر نحله اصولگرایی از بعضی خواسته‌ها، ممکن است عدول کنیم اما در نتیجه آنچه برای ما به عنوان یکی از نحله‌های اصولگرایی مهم است، تلاش برای رسیدن به وحدت حداکثری است.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: آنچه که در این مدت از جامعه اسلامی مهندسین در زمینه حضور برخی آقایان همچون ضرغامی و سردار دهقان و غیره شاهد بودیم در راستای برنامه‌های انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین نبوده است و سیر حضور این چهره‌ها مانند گذشته است و هنوز به سراغ رایزنی‌های چهره به چهره و مصادیق نرفتیم و هم زود است که به مصداق‌ها، ورود کنیم. در نتیجه جلسات با ضرغامی و سردار دهقان، انتخاباتی نبوده است.

او در پایان اظهار کرد: موضوع رسیدن به مصداق ها هنوز زود است وگرنه برای چارچوب‌ها و رایزنی برای رسیدن به وحدت حداکثری در جریان اصولگرایی زود نیست و باید زودتر در این باره، اقداماتی انجام داد. نتیجه انتخابات سه دوره اخیر ریاست جمهوری در کشور ما به ویژه پیروزی آقایان خاتمی، روحانی و احمدی‌نژاد نشان داده که سرنوشت انتخابات به ماه‌های پایانی منتهی به زمان انتخابات بستگی دارد چرا که در واقع 9 مانده به انتخابات، هیچ کدام از آقایان در مظان اصلی رأی نبودند و سابقه رسانه‌ای و سیاسی در این باره را نیز می‌توان مورد بررسی قرار دارد.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز