الجزیره:

غنی با مقامات طالبان در دوحه دیداری نخواهد داشت

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۲۰:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۱۸۲
غنی با مقامات طالبان در دوحه دیداری نخواهد داشت
شبکه الجزیره روز دوشنبه با تایید ورود اشرف غنی به قطر گزارش داد که وی در این سفر دیداری با مقامات طالبان نخواهد داشت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه الجزیره، اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان برای دیدار دو جانبه با رهبران قطر وارد دوحه شده است اما علیرغم ادامه گفت و گوهای صلح در دوحه وی با مقامات طالبان دیدار نخواهد کرد.

کارشناسان سیاسی و دیپلمات ها در کابل بر این باورند که سفر غنی با هدف جلب حمایت قطر از توافق طالبان برای آتش بس صورت گرفته است.

یکی از مشاوران رییس جمهوری افغانستان در توضیح این سفر گفت: جلسات متعددی برای بحث در مورد تلاش برای تعمیق روابط افغانستان و قطر و همکاری متقابل در زمینه های مختلف در نظر گرفته شده است.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان صبح روز دوشنبه در توئیتی نوشت که رییس جمهور غنی در رأس یک هیأت بلندپایه با هدف دیدار و سفر رسمی عازم کویت شد و پس از شرکت در مراسم درگذشت امیر کویت، به قطر رفته و با مقامات آن کشور در باره روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز در اطلاعیه ای اعلام کرده است که غنی پس از مراسم ترحیم، برای یک سفر رسمی دو روزه رهسپار دوحه پایتخت قطر خواهد شد و با شیخ تمیم حمد بن ال ثانی امیر قطر، شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی صدراعظم و شمار دیگری از مقامات آن کشور دیدار و در مورد گسترش مناسبات و همکاری ها میان دو کشور در عرصه های مختلف، با آنان بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر شده است که بر اساس گزارش هایی نعیم وردک سخنگوی طالبان‌ اعلام کرده در رابطه با آتش بس به توافق رسیده اِیم، تنها چیزی که باقی مانده اِمضاء دوطرف می باشد. پس از آتش بس، مذاکرات بین افغانستانی آغاز می شود.

نشست اولیه برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌افغانستانی روز شنبه ۲۲ شهریور با حضور وزیر خارجه آمریکا، مقام‌های قطری و نمایندگان حدود ۳۰ کشور و سازمان‌های جهانی به صورت حضوری و یا آنلاین آغاز شده و در حال برگزاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز