سخنگوی دولت بیان کرد؛

علت لغو جلسه سران قوا چه بود!/ چه کسی پیشنهاد برگزاری جلسه را مطرح کرد؟

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۴:۴۰:۳۱
کد خبر: ۱۰۶۹۶۳۳
علت لغو جلسه سران قوا چه بود!/ چه کسی پیشنهاد برگزاری جلسه را مطرح کرد؟
ربیعی گفت: آنچه که مطلع هستم پیشنهاد جلسه را خود آقای رییس‌جمهوری دادند، وقت و زمان آن را هم مشخص کردند؛ زمانی که رییس محترم مجلس به بیمارستان تشریف بردند، از وزیر محترم بهداشت سوال شد که این بازدید در کدام بخش‌ها و تا چه اندازه بوده گفتند «در بخش‌های مبتلایان حتی در بخش‌هایی که افراد خیلی بدحال هم بستری هستند، این بازدید صورت گرفته است؛ ممکن است فرد خودش نگیرد ولی امکان انتقال آن وجود دارد.»

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، سخنگوی دولت در نشست خبری خود در رابطه با علت لغو جلسه  سران قوا اینگونه توضیح داد: چندروزی است که اخبار و موضع گیری‌ها را رصد می‌کنم، که در شرایط امروز کشور این سخنان و مواضع برای افکارعمومی مضر و بی‌انصافی است.

سخنگوی دولت با انتقاد از برخی اتهام‌ها به رییس و اعضای دولت و بکار بردن تعابیر ناشایست، گفت: متاسفانه اصطلاحاتی شکل می گیرد که ما تاکنون این ادبیات را در ساخت سیاسی به این شکل نداشتیم، ما چنین واژگانی نداشتیم که از تریبون‌های رسمی نماینده‌ای بگوید دولت از بالا تا پایین این گونه است و اتهام بزند.

ربیعی بیان کرد: اگر همین تعابیر و اهانت‌ها را درباره یک قوه دیگر بیان می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟ خوشبختانه امروز عده ای با حمله به دولت تخلیه می‌شوند، اشکال ندارد و دولت این را هم به جان می‌پذیرد. البته عملکرد همه قوا جای نقد دارند ما هم قابل نقد هستیم.  

او گفت: اساساً رمز پیشرفت و پویایی ما این است که بتوانیم با نقدهای راهگشا مسائل کشور را دنبال کنیم ولی استفاده از چنین تعابیری اساسا درست نیست. ایده‌ها از همین بیانات همه ما که در ساخت حاکمیت هستیم شنیده و الگوبرداری می‌شود.

ربیعی بیان کرد: آنچه که مطلع هستم پیشنهاد جلسه را خود آقای رییس‌جمهوری دادند، وقت و زمان آن را هم مشخص کردند؛ زمانی که رییس محترم مجلس به بیمارستان تشریف بردند، از وزیر محترم بهداشت سوال شد که این بازدید در کدام بخش‌ها و تا چه اندازه بوده گفتند «در بخش‌های مبتلایان حتی در بخش‌هایی که افراد خیلی بدحال هم بستری هستند، این بازدید صورت گرفته است؛ ممکن است فرد خودش نگیرد ولی امکان انتقال آن وجود دارد.»

سخنگوی دولت ادامه داد: در کمیته بهداشتی ستادملی کرونا توصیه شد که بهتر است چند وقت نشست به عقب بیفتد و تأخیر صورت بگیرد. رهبر معظم انقلاب الگوی بزرگی برای ما هستند و همه مکلف هستیم که به پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌هایی که صورت گرفته عمل کنیم و قطعاً در سایه عمل کردن به پروتکل‌ها آرامش بیشتری برای کار خواهد بود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوریگفت: البته بازدید و سرکشی به مراکز درمانی هم امر نکویی است و ما امر نکو را باید بگوییم که خوب است ولی باید در شرایطی باشد که اگر بازدید هم صورت گرفته باید بنابر نظر وزارت بهداشت در زمان خاص باشد و بعد از زمانی که اطمینان از عدم انتقال حاصل شد، جلسه سران قوا برگزار شود.

سخنگوی دولت افزود: از قبل و زمانی که این اتفاق نیفتاده بود من دیدم کسی پیش‌بینی کرده بود که اینجا بازدید می‌شود و این اتفاق هم می‌افتد مثل اینکه پیشگو بودند و پیش‌بینی کردند. نباید چنین اتفاقاتی بیفتد.

او بیان کرد: تصریح کرد: ما همواره به نظرات و تصمیمات احترام گذاشتیم؛ البته همه باید به هم احترام بگذاریم و با حسن نیت به مسایل نگاه کنیم و اگر تصمیمی گرفته می‌شود احساس کنیم که عقبه کارشناسی پشت آن بوده و حسن نیت بوده است. زمان برای تشکیل جلسه فراوان است و باز هم بعد از حصول اطمینان و بنابر نظر وزارت بهداشت جلسه حتما برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز